Tuesday, February 9, 2010

mak sayang anak yer...

salam uols...

saya dah dalam dilema. tadi baru pas cal mak. cube nak kawtim. tapi mak mati2 cakap, "jangan pegi kelantan tu! " aiyakkkkk adussss camno nak cakap kat joe pulak nih.
eyh mak, tu ari kami pi singapore sume mak ok je bagi...ni gi kelantan, dalam malaysia lagi taw...

saya cerita sikit la pasal mak saya ni eyh. sikit je. hehe
mak saya memang seorang ibu yang sangat concern giler2 kat anak dia, lebih2 lagi anak kesayangan dia ni ha.... pangggggggggggggg

dulu, masa saya sekolah, saya naik beskal je tau. dekat je, dalam 1km kot. siap ada geng beskal. si haniza ngan ng bee leng. penumpang sekejap ada sekejap takde, si dallies.

biasanya sekolah tamat jam 1.30 petang. so paling lewat saya akan sampai paling bodo2 kayuh pun dalam 1.45 petang dah terpacak la depan umah. uols nak tau apa jadi kalau saya sampai lewat 5 minit? merata mak saya cari tau. siap call semua no fon kengkawan yang ada kat tepon umah tu. wakakakaka lawak kan mak saya ni? ampun mak, bukan saja nak gelakkan mak, tapi mak ni concern sangat la! (saya bersyukur sangat2 ada mak camni taw!)

then, kalau saya nak kuar ngan kengkawan lak, gi town ke hape ke, kalau saya kuar kul 10pagi, kul 1 tengahari mak cakap mesti ada kat umah dah.aduiiii lalalalalalala omak den....
sebab tu saya langsung tak gi kelas tuisyen cam bebudak lain. saya belajar kat umah. sambil di pantau oleh mak. mak sanggup teman saya belajar. buat air semua. oh mak.. sayu je kan bila kenang kembali. besar jasa mak!

even masa saya dah masuk U pun, every week saya balik tau. mak akan selalu call, text saya semua. mak cukup risau masa saya kena praktikal time cuti semester. dia asik suh praktikal dekat2 je. padahal saya kena gi merata satu malaysia. vet course ni die punya skop lain tau. saya kena belajar semua menda. kena pandai semua haiwan.

bila saya dah kerja, kerisauan mak mula berkurang. sebab apa? sebab saya dah tunang sama joe. mak saya suka joe taw. dia percaya joe. so mak tak risau sangat. even saya kerja di melaka, mak ok jek. takla nak call ari2, tanya pergerakan saya kan... hehehe

sekarang ni saya dah ada anak sorang. mak start risau kembali. haishhhh mak nih. bila nak balik kampung Johor, kena roger mak. nak gerak gitaw, dah sampai pun kena bagitau. balik Klang pun sama gak. pendek kata gi mana2 pun kena roger2 mak dulu.

ops ops terpanjang pulak ye saya cite pasal mak saya . tadi mula2 cakap nak share sikit jer.. hehe biasala dak zue nih, membebel no. 1.

terbaru, semalam saya inform mak, saya nak gi kelantan weekend ni, nak jemput 'ahli keluarga' baru.. mula2 mak cakap ok.

tak lama tengahari tu mak call, mak luahkan kerisauan dia. mak cakap mak sampai tak lalu nak makan. mak sampai nangis. time nih saya dah start rasa sedih gak. mak saya risau... mak tak bagi saya gi. jauh sangat katanya naik kereta, tambahan pulak jalan sana bahaya. tapi kalau naik plane, dia setuju je. amboi mak, cost naik plane time2 peak camnih bukan murah. kot mak tolong sponsor takpe gak. huhu

saya pun check la schedule flight ke kota bharu. semua fully booked. tapi fireflyz saya tak check lagi.

yang dalam dilema sangat2 sekarang nih, how am i going to explain it to my hubby? dia beria2 nak gi..saya pun beria2 gak. teringin sangat dah ni nak ada kucing baru. sayu bila tengok rumah ni takde kucing..

how? how? how? suami dan mak, dua2 penting kan. syurga di bawah tapak kaki ibu. sekarang dah jadi isteri, syurga di bawah tapak kaki suami. tapi saya dilema la.........................




No comments: