Sunday, December 12, 2010

kenapa aku buat belog?

salam uols...

day 12 : how you find about blogger and why you made one?


----> aku buat blog start aku dalam pantang.

inipun sebab paksaan ajakan kawan2 like Amm & Eita. diorang suh citekan pengalaman bersalin aku tuk dikongsi bersama.

so, since that, I started to blog. I become addicted to write in my blog, daily.

then, 1 week after beranak, my hubby kena pegi Belgium & France.. 3 minggu dia tinggalkan aku. hoho sengsara!! (eh, jangan ngada2 nau, kan mak sume ada temankan ko... siap rekues nak makan sedap2 time pantang, sengsara konon.. podah cittt!!)

masa tu, ari2 aku letak post pasal kerinduan aku pada my hubby. letak lirik lagu la, letak gambar la, macam2. tapi at that time, joe memang taktau aku ada blog. I keep it as a secret, then bila dia balik, aku tunjukkan blog aku pada dia... terharuuuu beb mamat tu!

sampai ke arini, aku masih gigih menulis blog. kalau ada mood, ari2 aku update. tapi takla sampai nak citekan sume menda.. sapu sampah, korek idung, basuh baju sume tu aku tak cite la dalam ni. melampau pulak kalau tulis tu kang...

aku tulis blog purposely sebab nak isi masa lapang. (banyak nau masa lapang ko iye?).. lebih tepat lagi, suka suka.

aku tak cari follower, pasal aku pun jarang sangat jadi follower pada orang lain. aku hop on hop off gak kat blog orang lain, tapi sekadar baca je. maaf ye, aku ni kategori silent reader.. huhu

lagipun kat opis ni sume nye kena blocked. kadang2 memang dah "terpanggil" sangat2 nak drop komen, tapi takley.. nanti keluar pop up windows tulis IWSS Security Hang Tuah Hang Jebat Hang Lekir wth wtf... sakit ati tau. jadi maafla kawan2 ye, kadang2 entry korang memang kebaboom bestnye, but bila nak mengomen, takley.... tapi bile balik umah, aku bukak balik belog korang yang aku nak komen tu... tapi I drop my comment a bit late la.. sori!

dalam blog ni, aku cite pasal macam2. and suka letak gambar macam2 gak. especially gambar family members. kalau perasan, aku ni kaki shopping. so kebanyakan entry cite pasal shopping je. ada yang nyampah ke? kalau nyampah takyah la baca... =P

then, blog aku ni takde bahan ilmiah langsung yang korang boley wat iktibar. hahaha. ni sume cite syok sendiri je. sebab tu aku tak kisah, ada nak folo, folo. ada nak komen, komen. kalau takde pun takpe kot, tak kisah sangat. btw, time kasih sangat2 pada yang sudi drop komen kat belog ni, I truly appreciate that.. kalau ada yang minat nak baca, bacalah. tak kena bayar sesen pun. yelah, aku wat blog ni free je, tak kena charge pape pun kan... so I open my blog to everyone..

tahun depan kalau jadi belog ni mungkin akan bertukar menjadi sedikit jiwang karats walaupun pada hakikatnya aku adalah rawwk kapak. pasal I bakal ditinggalkan oleh laki lagi lebih kurang sebulan.. tapi mungkin juga belog ini akan menjadi belog bergambar indah2 kalau I dibawa bersama pergi ikut joe outstesen. joe plan kali ni, kalau dia kena travel, dia nak angkut aku ngan anak. (dah mula la aku stat berangan2 haaa..) dan, mungkin juga belog ini jadi belog biasa2 seperti hari2 biasa kalau semuanya tu tak jadi. semuanya perancangan saja. bergantung pada work schedule abe joe kite..

last but not least, aku berharap agar blog ini menjadi memori kepada aku and family especially anak cucu aku nanti. mana tau kot2 nanti aku dah jadi nenek (kalau panjang umur..insyaAllah) aku masih gigih lagi nak menaipkan.. masa tu mesti cucu aku cakap, "pehhh! nenek ada belog la...wallawei...canggih arr nenek.." hihihi


wait n see!!


hamik ko, sikit punye panjang mak ko membebel kali ni. hahaha



No comments: