Thursday, January 20, 2011

ni ke namanye kawan?

salam uols...

tak pasal2 I updet sampai 2 entry dalam 1 masa.

ni luahan perasaan sebenarnya. just for sharing... semoga uols boley ambil iktibar dengan cerita ni..


patutkah "dia" digelar kawan bila dia sikit pun tak hargai pertolongan kita? bukan I mintak dibelanja or diberi sesuatu, it's just that.. sharing with me.. susah ke? ni tak, bila susah bukan main gelabah lagi cari kita, bila senang? sikit pun tak ingat pada kita.. subhanAllah..

patutkah I anggap "dia" kawan, bila dia langsung taktau nak berterima kasih pada kita? ramai sangat manusia dalam dunia ni yang berat mulut nak ucap perkataan ni. TERIMA KASIH.. ape yang susah sangat? mak bapak korang tak ajar sebut perkataan ni ke? kat sekolah tak penah belajar word ni?

patutkah "dia" dianggap kawan, bila didepan kita dia punyalah baik.. anggap kita macam adik beradik konon, tapi belakang kita, masyaAllah... mengutuk kita. pastu sebarkan berita pasal kita yang belum tentu pun kesahihannya.. seolah2 macam hepi dan mencapai satu kepuasan bila bercakap yang buruk2 tentang diri kita..

patutkah "dia" dianggap sebagai kawan, bila dia hanya rapat dengan kita semata2 nak gunakan segala kelebihan yang kita ada ? (I takde ape2 kelebihan pun..)

patutkah I angkat "dia" sebagai kawan, bila dia di belakang kita, bercerita tentang keluarga kita, harta kita dengan orang lain... seolah2 dia dengki dengan apa yang kita ada... dia rapat dengan kita pun semata2 nak korek hal ehwal kita. pastu mendengki2kan kita.. astaghfirullahalazim...



kepada si "dia"....

insafla weyh... ingat, I sikit pun tak luak dengan perangai si "dia" but i pray that 1 day, "dia" akan sedar segala kesilapan "dia"...

langit tak selalu cerah.. ingat di mana awak berpijak okay..

wallahualam.



4 comments:

imaninarafizal said...

Abaikan saja org cam tu ...."dia" tidak mendatangkan apa2 hasil...kan...kan...kan...jenet..hehehehe

~│CatWoman│~ said...

sya: ha'ah..memang takde hasil pun wat kawan ngan orang yang camtu... x luak pun kan kan kan jenet.. hihi

cik yan said...

bykn bsabo yer doc..sy pn penah kena cam2..smbil mkn nasi pn ble nanges woo..sedih t'ingt org yg kita anggap kwn buat kt kita cam2..tp dlm dunia nih hanya keluarga sndri & suami kita (bg yg dh blaki,hehe) je yg betul2jujur & ikhlas ngn kita..yg len sume "nan ado"

~│CatWoman│~ said...

yan: tu la...memang makan hati sangat dengan spesies manusia camni.. tah pape kan...

betul cakap yan.. alhamdulillah dapat hubby yang ley bertindak sebagai sahabat setia yg sentiasa berada di sisi kita.. =D