Monday, January 3, 2011

orang yang takde keje...

salam uols...

hahaha. eh, gelak lak tetibe awak ye... bukan pe, nampak sangat tengah takde keje kan, rajin nau updet blog sampai 2-3 entry satu ari...

tapiii... memang I tengah takde keje ni. lagipun bos belum assign any new task pun for me. so aci la ek, kita main type2 kat blog banyak2 arini.. hihi. bos pun takde, n ramai yang cuti gak arini.. ramai anta anak diorang pegi sekolah katanye. maka suasana di opis ni amatlaaa sunyi.

ni sebenarnya entry nak bayar utang. aritu izatti tag, dah lama nih.. dah 2 minggu kowt.. memandangkan I ni sporting kan (PANGG!!) , n suke pulak tu jawab tag, maka I sahut tugasan ni... ^__*


" once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact and goal about you. at the end, choose 25 people to be tagged. you have to tagged the person who tagged you. if i tag you, it because i want to know more about you ... "



maka... 25 fakta tentang diri I adalah seperti di bawah. selamat berkenalan!! hihi

  • kuat makan tapi badan kurus. ada yang 'tumpang' ke ni? hahaha
  • cepat naik angin, pemarah. tapi marah di kalangan famili je. ngan kawan2 tak penah la wat perangai gile ni.. still can control maa..
  • berangan2 nak ada klinik sendiri 1 day. sebab tak suke keje yang takde hands-on. rugi sangat rasanye belajar vet 5 years, tapi terconggok depan pc tiap2 ari. bile dapat peluang gi ladang, fuhhh, hepinye!!!
  • tak boley makan ikan berkuah, sardin and ikan darat. nanti muntah balik.. omputeh katanye.. hak hak hak.. puiiiiii!
  • masa kecik2, langsung taknak makan nasi kalau petai takde. but now dah ley control laa.. at least masih mampu makan nasi dengan kacang panjang pun jadilaa... janji ada ulam. tapi bukan semua ulam I makan tau. ulam raja, pucuk paku sume tu aku tak makan. melampau2 memilihnye... patutla kurus!!
  • masa kecik2 dulu, cukup anti bila mak suh siram pokok bunga dia. ape taknye, pokok bunga mak setimbun keliling umah. penat nak round siram sume tu okay... tapi sekarang ni, dah ketagih lak nak bela pokok bunga. ni kena badi mak aku la kan? kan? tu la, len kali jangan derhaka ngan mak tau.. huhu
  • walaupun I ni seorang vet, tapi jangan korang mimpi nak suh aku pegang ular ye.. geliiii!! masa keje klinik dulu, ada kastemer penah bawak ular (pet dia la kengkonon) nak suh rawat... takde selera makan katanye.. jap jap, aku gelak dulu.. hahahahaha. ular pun pandai takde selera eh? baru putus cinta tu kowt... wakakaka. aku suh kastemer tu hanta ular dia gi zoo, suh vet zoo yang check. abes cite!
  • kalau lipat baju and kemas baju, mesti perfect. takmo senget2 or tak balance belah kiri ngan kanannye. kalau joe yang tolong lipatkan, konfem aku bukak balik.. (masa aku beranak dulu dia tolong lipatkan kain baju sume, tapi pas aku komplen2, tobat dia taknak tolong lipat dah..hahaha. sori ye bang!)
  • believe me or not, I tak penah masuk sekolah agama yang petang2 tu tau.. masa ayah nak daftarkan, aku lari keliling rumah, last2 bertenggek kat pokok jambu takmo turun. tu pasal aku terjal sampai sekarang kan...
  • I adalah orang yang sangat2 suka memberi.. orang tu besday ke, anak dia besday ke, baru dapat baby ke, belajar dapat no.1 ke.. sumenye aku bagi.. and aku jugak sangat2 menghargai pemberian orang lain, even dia bagi sekeping kad je pun.. musti aku eksaited updet dalam blog nanti.. reader blog ni mesti perasan bab tu kan... =D
  • tak suka layan kanak2, tapi suka layan baby sangat2..
  • suka sastera.. dulu time SPM pun, aku jawab soklan sastera instead of sajak/puisi
  • hantu shoping. gila shoping. kuat shoping.
  • tak minat pada gadget. selamat duit aku!
  • suke kaler merah dan pepel. kalau takde kaler ni, coklat pun boley..
  • cepat sentap/merajuk. even sampai sekarang pun, masih nak ngada2 merajuk2 ngan mak lagi... sian mak.. hehe
  • sukakan kucing to the max
  • jarang tengok tv, unless ada pelakon kacak.. ngeh ngeh ngeh
  • tak suka langsung pada sebarang sukan, tapi suke tengok pemain2 yang hensem dan sasa.. dush dush dush!
  • kurang rapat ngan ayah, pasal ayah garang giler! tapi sekarang dah okay sikit.

okay dah siap 25 facts about me.. yeay2! (korang tak kira pun kan? hahahaha)

seterusnya, nak tag kepada;

  • ieta
  • amm
  • nina
  • sya
  • yaya
  • faza
itu je.. korang sporting kan..jom la buat... ley kita lebih mengenali diri masing2 lebih better better gituuu...

No comments: