Monday, December 28, 2009

enuff la ye...

salam uols...

biasanya every nite rutin seharian saya adalah memilih pakaian FZ, dua pasang tuk die pakai masa kat taska. okay, bab ni saya memang prihatin.mungkin lebih tepat perfectionist.bukan joe taknak tolong saya kemas barang taska, tapi saya yang tak bagi.

uols tahu jelah kan, kalau lelaki yang kemaskan baju anak, tah pape kaler je dia masukkan.janji masuk kan?haha.kalau dia amik baju kaler pink, jap gi stokin anak tu kaler pepel la, biru la.ikut suka die je, janji ada stokin. tapi mak mana suka camtu nyah..mak nak sume match2 gitu.walaupun hanya di taska sahaja seharian. keh keh

so, senang cerita, pakaian FZ saya yang akan tentukan ye sidang hadirin sekalian.wah saya feeling tengah berucap atas pentas pulak sekarang!gile dah agaknya.
bab lain ok, saya serah kan pada joe. topup susu anak, masukkan diapers secukupnya dan lain lain hal mak nenek lagi.bab baju memang saya gile kuasa, tader sape ley kacau.

berbalik pada cite pakaian tadi, tadi masa saya tengah pilih2 pakaian FZ tuk die pakai esok, hati saya tetibe berdetik (ada jam ke dalam hati aku? boley berdetik siap)
"apehal banyak nau dah baju die nih? sampai dah nak penuh gobok die nih.."
yang bergantung, yang berlipat, atas bawah tingkat sume penuh. macam2 baju ada. ada yang tak pakai pun lagi.hikss. salah sapo ni jang oii?

kalah kain baju saya laki bini. saya punye lemari share2 je ngan joe. lemari FZ ni ha, khas dalam bilik die, sama besaw je ngan almari kitorang, tapi ape fekdahnya baju dia banyak sangat nih.
jadi saya pun terus tanam azam, semangat kobar2, simpan dalam ati, cakap camni,
"ok, mulai esok tiada lagi baju baru untukmu. mummy akan make sure, kamu habiskan dulu pakai baju2 yang ada nih, pakai selagi boley, sampai betul2 dah tak muat, dah nampak pusat, dah senteng ke sengkat ke, sampai dah sendat2 macam buah nangka ok. "

FZ:wah mummy, ada ati nak sekat2 beli baju saya ye? saya nak boikot mummy. taknak senyum2 lagi.nak mashem je camnih, sampai mummy beli baju baru.

mummy: lalalalalalalala..ada mummy kesah noxx?



haha.ok, tu azam 2010 saya. anda bagaimana? wah, tetibe! lari tajuk la ko ye. tadi cite baju anak, ni cite pasal azam 2010. pe kes?

2 comments:

imaninarafizal said...

tak ada makna nya....ak dulu pon penah berazam cam tu gak tak mo dah beli bj tok cin nina ni sebab dah belambak yang tak pakai lg pon ada yang mmg tak pakai dan tak muat pon ada .....tp asal ak g cuci mata ada je brg ak bw balik tok cik nina tak kiralah time tu kering sangap giler janji ak beli ...cam semalam ak rembat lg 2 helai bj cik nina ...balik je en hubby dok jeling2 ak sbb beli bj cik nina ...tapi nk buat cam ne kan...ak suke...hehehehehe

~│CatWoman│~ said...

yela kan sya...aku pun rasa camtuh...
aku rasa aku xle akwal nafsu..bile kuar je, sure akan singgah kat babies dept tuh..haha...
xdapat baju, suar kecik pn aku rembat gak..
so far joe x kisah, sbb die pun 'kaki' gak..hehehe...
tapi aku nak control la..bnyak sgt yg x berpakai lagi tuh...