Thursday, December 31, 2009

rombongan ke a' famosa resort

salam uols...

semalam kan, masa mak tengah khusyuk2 wat keje (haha tipu semata2) tetibe datang dua makhluk penguatkuasa, datang jumpa mak.
die cakap, " doc, arini free tak? saya ada terima laporan tentang animal welfare dalam safari kat a' famosa resort tuh.."

saya jawab, "err...saya tak berapa nak free la, sibuk gak ni.tapi kalau nak gi kejap boley la.."

(haloh haloh...mak tipu je tuh, ayat kaber! sebenarnya dah sangat teruja nak gi resort tuh! tapi masih ley control lagik, muka tak obvious sangat )

sampai je sana, mak tak lepaskan kesempatan yang ada ye uols, terus posing depan signboard nih.haha. eyh, bukan sonang tau nak masuk sini free2, tiket masuk ni jer rm38 kalau tak silap. tapi kitorang nih, datang dalam 2 kereta kot, of coz kereta jabatan la, kalau tak jangan harap nak dapat parking free, sonang2 yo masuk dalam nih..huweeeee best2!



pastu jalan sikit, jumpa la rimau ni. terkojot mak uols.besaw gak rimau nih, ley selamber kods je duk baring terlentang tergolek depan orang lalang. haaaa..see see...mak daring uols, boley jer bergambaw ngan rimau nih haaa..tanpa sebarang keraguan dan gundah gulana di hati (tapi muka tu ada gak riak2 takut kena terkam,kakaka)


saya pastu soal siasat la si penjaga rimau nih, pasal merujuk pada surat yang saya dapat, ada public complaint tentang rimau nih. hurm, complaint tuh terpaksa dirahsiakan ye uols. maaf!
abes sesi soal siasat (wah, time ni feeling bagus2 cam inspector aleeza dalam Gerak Khas ), kami terus dihangkut naik trak. okay, trak, bukan tram macam yang uols biasa naik kalau gi zoo tu.

trak ni kalau tengok pun takut, kemain berjaring2 segala, for safety purpose la nih. kang tengah jalan2 dalam safari kena terkam ngan rimau ke singa ke, kucing utan ke, hantu kuceng ke, haaa sape nak jawab? so sape2 ada insurans nyawa, sila julurkan tangan dan muka masa masuk dalam free-roaming safari nih..kot2 kena cekup tangan tuh, rabak muka siket ke, dapat claim ye tak? hahahahaha


saya kagum tengok safari ni, dah macam national geographic pun ada. saya dengan rasa berani2 katak, dapat amik gambar rimau dekat2, honey bear close-up, mousedeer, dan macam2 lagi. kalau camnila gayanya, harus gak saya beli dSLR tuh.geram tengok sume orang ada. mak jeles uols.lalalalalalalalalala (jelas kelihatan unsur2 jeles di muka saya sekarang)

kalau uols perasan, saya punya gambaw takla banyak dalam nih.banyak gambaw binatang ngan anak buah saya. eh, cube ingat balik, saya kan gi sini atas tujuan kerja, nawaitu yang baik ye. takkan la mak nak melarams posing2 sakan kat sini.malu la mak, reputasi kena jaga depan anak buah!
cehhhhhhh blaaaaaaaaaaaah.

ok, ni anak2 buah saya.wah, see, i told u! diorang sangat bagus amik laporan.saya yang gatal snap2 pic they ols.ahaks


ok, abes dah.lagi sekali tak reti nak wat closing.ahaks.










No comments: