Monday, February 22, 2010

memon part 2.. mak rindu....


salam uols...

dah masuk minggu ke-3 pemergian memon...
tapi dalam hati ni, memon masih bertakhta..masih kuat lagi ingatan pada dia.. gambar memon sentiasa atas katil, sebelah bantal saya... sebelum tido, memang saya akan cium gambar tu, berdoa sangat kami ditemukan kembali di alam yang lain nanti.... insyaAllah..

memon datang dalam keluarga saya tahun 2007. sebelum tu, memon saya bela di klinik, tempat lama saya bekerja.. lepas je kawen bulan 11 tahun 2007, saya terus bawak dia tinggal bersama kami.

masih jelas dalam ingatan saya, memon seekor kucing yang sangat 'peramah'... yelah, dia di klinik tinggal dalam cage..saya letak dia dalam cage yang besar, biar dia selesa. every time saya naik tingkat atas untuk solat, saya akan keluarkan dia, biarkan dia merasa 'bebas' sekejap. dia akan berlari satu floor, hulur2 tangan dia kat cage kucing2 lain yang boarding kat tingkat atas. alahai.... terbayang2 sampai sekarang aksi dia.

hari pertama memon balik ke rumah kami, dia menyorok bawah sofa seharian. takut sangat gayanya. biskut semua tak usik. bila kami balik dari kerja, tengok dia masih lagi bawah sofa. dua tiga selepas tu, barulah memon ok, dia mula menyesuaikan diri di rumah kami...

cukup sampai sini. nanti mak sambung lagi ye sayang..

RIP my beloved cat.



No comments: