Friday, February 5, 2010

MY BAD!!!!!

salam uols...

malam tadi memon keluar. as usual, routine baru die sekarang memon akan keluar petang, jumpa kawan baru dia. dia akan round2 satu taman, balik sekejap makan or minum, then sambung semula aktiviti.

biasanya malam dia balik kul 9.00 dah ada kat umah. tapi malam tadi puas saya jengah ke luar, panggil2, die tak respon. saya pikir, it's ok la kan, jap gi sure memon balik. malam tadi pun joe takde, so saya ditemankan oleh dua kawan baik saya , izzati ngan anis.

dalam kul 10, memon still tak balik lagi. saya naik atas, tidokan FZ. setengah jam lepas tu, saya turun bawah, panggil2 lagi memon. tapi still takde respons. saya naik atas semula dalam hati ingat takkan ada apa2 terjadi pada dia. AND THAT WAS A VERY DAMN STUPID DECISION I'VE MADE!!! saya sangat bodoh malam tadi. bodoh, bodoh, bodoh!!!

kul 2 pagi, saya dengar bunyi anjing kuat sangat. bunyi banyak anjing tengah gaduh. berlari saya turun tangga sampai saya termiss 2 kali anak tangga. alhamdulillah saya tak tersungkur. kelam kabut saya bukak pintu. tengok ada 4 ekor anjing tengah kerjakan kucing. saya pulak rabun, ditambah pulak dengan mamai baru bangun tido. saya halau anjing2 tu, tapi saya tak perasan bahawa kucing yang dikerjakan anjing tu adalah memon. Oh God!!! ape sebenarnya yang saya pikirkan nih??
saya BIARKAN kucing yang saya sangka bukan memon tu bawah kereta kawan saya.

saya naik atas semula, tido. risau tinggal anak sorang2 atas katil. dalam hati berdoa agar kucing tu bukan memon. tapi Tuhan kan Maha Berkuasa. saya kan animal doctor, sepatutnya saya pergi je keluar, selamatkan kucing tu. tapi dah takdir dan dah tertulis, saya biarkan kucing tu bawah kereta, ingat kucing tu tak ape2 n pagi nanti baru gi tengok..

pagi tadi, saya bukak pintu, tengok ada few spotted blood depan rumah and kat parking keta. sah! memon yang kena attacked malam tadi. saya cari memon, tengok2 dia ada kat bawah kereta jiran. injured teruk, ada lebih kurang 10 bites wound.

saya menangis. i just don't know what to do. i panicked. saya angkat dia, bawak masuk rumah. saya bagi dia makan,minum. laju dia minum air. kesian, haus sangat agaknya.

then saya rushed ke nursery, hantar anak. kemudian ke opis, kejarkan meeting. short while after sampai meeting, fikiran saya bercelaru. saya tak le go on with this. saya mesti bawak memon gi klinik. i know, for some people memang akan fikir saya ni manusia poyo ke hape, sebab kucing seekor, saya boley jadi sasau tak tentu arah kan? but trust me, saya sayang kan kucing sangat2, lebih2 lagi memon. saya anggap dia anak saya, permata hati saya, begitu juga joe. kami anggap memon adalah anak kami.....

so now, saya di opis. saya mesti siapkan presentation saya. isnin morning taklimat tu. takleh tangguh2. petang ni saya akan lawat memon.

to memon, "mak mintak maaf sebab tak cari awak malam tadi. ampunkan mak sayang... mak berdosa. mak bukan owner yang baik. mak tak boleh maafkan diri ni kalau sesuatu yang lebih buruk berlaku.."

Ya Allah, selamatkan memon. kami tak sanggup menghadapi kehilangan dia dalam masa terdekat ni. Aminnn Ya Rabbal Alamin.

7 comments:

eazy insyira said...

doc.
saba la k.
insyallah memon takde ape2

amm said...

sedih woiiiiii!!!uwaaaaaaaa.....

~│CatWoman│~ said...

eazy: insyaAllah... saya kena fikir menda lain. saya duk fikirkan memon dari tadi. mata pandang pc, hati ke lain....

amm: ko sedey, aku menderita amm...

amm said...

jgn la mcmtu...ko pn xtau semua ini akan berlaku...lps ni ko kne lbh berhati2,ok laling??now smile.....memon pn dah selamat kn...

~│CatWoman│~ said...

amm: insyaAllah...tadi aku call clinic, doc ckp memon masih x bangun lagi...
risau betul..aku doa sangat2 dia di panjangkan umur...
thx mek...

•♥• Mrs RR •♥• said...

bertakung air mata bc entry nie.. harap2 memon cpt sembuh.. bnyk btul luka dia.. uhuks

~│CatWoman│~ said...

eita: eita penah kehilangan kucing kan? sure rasa mcm zue rasa...doakan kucing zue sembuh seperti sedia kala...
lepas ni zue janji xkan biar lagi memon jalan2 kat luar...