Tuesday, March 23, 2010

aku rindu keje ngan kucing dan anjing..

salam uols...

lately aku start perasan.. one thing yang memang obvious dalam diri aku.

aku sebenarnya kurang minat dengan keje aku sekarang.

asik duk opis, buat paper, gi kursus, meeting manjang. dalam seminggu tu kompom ada meeting.

and paling busuk sekali, dalam sebulan tu mesti ada hari yang aku cuti. (eyh, kalau aku tak cuti susah gak, cuti banyak gile.. kalau carry forward kang alamatnya sampai pencen cuti aku tak abes..)

dulu, masa aku keje kat klinik, susah nak tengok aku cuti, melainkan cuti every weekend yang bos aku allocate tu lah.

keje klinik seriyes enjoy beb. ari2 jumpa kucing kiut2, anjing yang pandai2 belaka, and tak kurang gak, tuan2 mereka yang gorjes dan hensem2 belaka. terbaekkkk wok..cuci mata ari ari. tu penting! semangat semangat!

masa aku keje kat shah alam dulu, klinik ni paling happening sekali. client sume peramah, datin2 vogue datang klinik sempoi2 je, siap pakai baju kelawar taw.. camne aku tau diorang datin eyh? hehehe

pasal tempat keje lama aku ni kira tempat femes gak. orang2 kaya bersepah2. ko rasa kalau dia datang klinik, pakai baju kelawar tapi naik BMW 5 series, apekah status beliau?

artis2 pun ramai giler area sini. everyday ada je diorang datang bawak pets. seriyes, memang sangat enjoy giler. paling selalu datang, zakiah anas. sangat baik and frenly person.

bebudak UiTM pun antara klien yang mengkayakan bos aku. boley kata ari2 diorang ni menepek kat klinik. kekadang datang nak borak je. takde motip.

bos lama aku sangat sporting giler. sangat pemurah. aku rasa sebab tu la klinik dia maju. ko bayangkan, dia bukak klinik, sari kul 11 pagi sampai kul 3 pagi.. hamikkkkk.. tapi aku selalu keje kul 11 pagi sampai 9 malam.

kalau bos aku pi seminar ke bercoti ke, gamaknya aku la tu yang kena berjaga sampai kul 3 pagi. gile koala bear mata aku masa nih.

pengalaman paling aku tak dapat nak lupakan is, pengalaman kena rompak. huh, gile macam drama swasta la masa nih... time tu, my best buddy, ANJAS ada sekali. ko ingat tak nyah???? kunci keta, tepon sabun ko kena curik? duit aku naseb ada dalam 50 hengget je. tepon aku pun kena sebat, seb baek fon chokia je time tuh... cube time tu aku pakai blackberry ke, i phone ke, tak ke sawan babi aku time tu gak.....

pas kena rompak, ko pakai 3310 je kan? lawak beb!

pastu siap perompak tu mengusha lagi klinik, aku rasa sebab dia nak cari mana satu keta nyah. tapi agaknya Tuhan dah tutup penglihatan diorang, maka keta nyah yang tersergam depan klinik tu depa tak nampak. selamat la keta itu...
ke ko ada pakai pendinding ni nyah?? ko rahsiakan ke hape dari kami? apsal ko tak kuarkan je silat cekak kongkang yang ko belajar kat 10th college dulu nyah? ko bukan presiden ke? ke ko ilang ingatan terus masa perompak tu sergah kita ngan parang panjang? wakakaka..
berkilat siot parang dia kan? macam pedang samurai....

masa tu aku punya cuak takyah cakap. lagi best drama ni kan, masa perompak ni masuk dalam klinik, aku tengah online ngan mak aku pakai fon klinik. masa perompak lahanat tu sergah kami, die jerit suh aku letak tepon.

aku letak, tapi rupanya line tak putus. mak aku kat umah dengar la semua jeritan2 perompak tu. time perompak lahanat tu hentak cermin meja bos aku, mak aku dengar bunyi kaca berderai. korang ley bayang camne keadaan mak aku time tu? sendiri mau ingat... mak aku dah terkencing dalam kain agaknya kat umah.

gile gelabah mak aku kerah abang ngan ayah aku suh amik aku kat klinik. abang aku apelagi, keluar balik la ilmu racing keta dia yang dah terkubur tu. ko bayangkan, umah aku kat Batu 3 Klang, klinik aku seksyen 13, abang aku sampai dalam sepuluh minit je kot. terbang ke abang aku time nih???

ayah siap bawak kayu letak dalam keta. nyah, ko ingat tak ape ko panggil bapak aku? ko cakap dia pendekar kampung Batu 3 eyh? siot ko... hahahaha

esoknya aku amik cuti. tapi tengah2 aku cuti aku siap pikir kesian lak kat bos aku kena cover keje klinik semua. boley?? nampak sangat aku sayang beb ngan keje aku kat klinik. bos suh aku cuti 2-3 ari, then dia siap amikkan air penawar from ustaz lagi, bagi hilangkan darah gemuruh aku.

tapi lusanya aku keje balik. tak best la lepak umah. sehari aku tak injek2 kucing, gentel2 anjing, laen giler rasa.

kalau nak cakap pasal ke'best' an bos lama aku ni, memang berkati2. banyak sangat. siap bos sponsor samping joe tuk hantaran aku time aku bertunang. belanja kitorang makan takyah cakapla. selalu sangat. murah rezeki dia...aminnnnnnnn

ujung tahun 2006, aku behenti keje sini. aku dah tunang ngan joe. so kena ikut ke mana jua suami pegi kan. eyh palahot ko suami, baru tunang je beb masa ni! takpe2, praktis tak salah kan.. bukan aku praktis ikut tido dalam bilik sekali pun..... aku praktis ikut joe gi mana je.

masa nak behenti, sangatla samarinda okay. menangis2 aku peluk bos aku, staff2 klinik semua.
banyak gile kenangan keje sini. dari start aku interview kat sini, sampai ari aku behenti keje.

nanti2 aku sambung k. aku nak turun bawah dah, ada ceramah Maulidur Rasul arini. tobat jap.


No comments: