Tuesday, April 13, 2010

tag from Mrs. Atief

salam uols...

huiiiiiii sorganya dapat bukak blog nih! dah 5 ari aku tak jengah. aku baru abis kursus BTN kat Kedah. kursus best, tapi badan ni macam nak tercabut. kaki sume cramp.

so arini aku MC. aku nak tekan pedal minyak pun menggeletar kepala lutut. penat gile wey!

later aku cite pasal kursus tu k. la ni ( eceh, slang kedah dah! ) aku nak jawab tag from si izzati.

panjang gak tag budak ni, jap gi sure jari aku lak yg cramp..wee hee hee

soalannye berbunyi begini;

1. first time you met him - when n where

okay, aku jumpa joe first time masa orientasi kat Kolej Tun Dr. Ismail, UPM. floor kami digabungkan untuk buat persembahan malam penutup. team kami kena berlakon. mula, kakak senior from floor aku suh joe partner ngan satu minah from floor aku.
tapi joe taknak.... dia demand nak mintak tukar heroin die... ( wahhh, mentang2 joe jadi hero masa nih! hehe). joe cakap ngan kakak senior, dia nak aku jadi yang jadi heroin dia.
tergezut mak!! malu2 la kejap, tapi dalam ati cakap, yes! yes! hahahaha

2. love at first sight?

yes!!!!!!!!!! walaupun before jumpa joe aku ada banyak kali la gak bercouple, tapi dengan yang lain2 tu, aku tak penah rasa cinta tu. rasa suka je pada diorang ni.. tapi bila dengan joe, rasa cinta tu membuak2. masa ni la aku rasa, kalau tak jumpa tu macam nak meroyan sehari. tapi takdela sampai makan tak kenyang, tido tak lena mandi tak basah sume.... aku makan kenyang, selera jerrrrr... wakakakaka

3. who is he when the first time u met him?

joe adalah student physical engineering dan player kolej. dia player futsal, soccer, bola baling, bola tampar, hoki. tapi dia paling aktif main futsal dan soccer. rugby dia tak penah main, sebab aku tak suka rugby.
so masa first time jumpa/nampak joe adalah masa dia tengah beraksi kat padang. ada game intercollege. (masa ni senior pun ramai yang minat kat joe. mentang2 la joe ni jambu air, diorang siap nak buat adik angkat la, boifren angkat la... eyh, blahhhhhhhhhh )

4. how long does it takes for him to ask you for a date?

alamak, tak ingat. tapi keluar date memang berjuta kali. hehehe

5. first place dating?

Genting Highlands! hamikk, sekali berdating tak agak2. tapi kami g ramai2. ngan bebudak floor aku campur bebudak floor joe. dalam bas duk sama2, main kat theme park sume sama2.

6. how he proposed?

in what sense? proposed me to be his gf or his wife?
kalau jadi gf, memang aku tak ingat. aku kan ada alzheimer, so aku nyanyuk sikit bab2 ingat tarikh nih.
kalau jadi his wife, dia just suh family dia datang merisik, then terus bertunang. pastu atuk dia suh kawen cepat2.

7. special date with him?

kami pegi klcc, sehari suntuk. joe belanja makan kat restoran apeketah namanya. yang kat tingkat atas sekali tuh. mahal gile! tapi joe bayaw je..bercinta la katakan. apa saja untukmu la tu..
then, masa nak balik, he bought me giant teddybear. dem big! malu je masa naik komuter sume orang duk tengok aku pegang bear. hehe. masa ni 2nd year kalau tak silap. bear tu sampai sekarang ada lagi.

8. changes that he asked you to do?

nothing. kami menerima diri kami masing2 seadanya.

9. what is about him that you love him so much?

- joe tak romantik, but he is a very2 loving person i ever met.
- dia sangat2 caring. dia terlalu ambil berat tentang saya. sangat terharu dengan layanan dia yang tak penah berubah sejak hampir 10 tahun kami berkenalan. rasa bersyukur ditemukan dengan suami yang sebegini. ( tetiba airmata bergenang )
- joe pandai hormat orang tua, sampaikan mak dan ayah saya cakap dia adalah menantu yang terbaik. ( nasib joe tak baca blog ni, kalau tak mau kembang tak kuncup2 tu kang. kekekeke )
- joe sangat lembut hati. tak penah berdendam, tak penah marah orang lain.
- paling penting, he is not a smoker.

10. what is about him that you wish he would change?

boley tak jangan pakai spender je dalam umah bang?

11. you lose your mind and crack your head when he?

masa 3rd year, aku dapat tau ada junior satu faculty ngan dia tergedik2 nak couple ngan dia. joe kan baik, dia bantai layan je. eyh, meh sini aku pelempang dua2 ngan selipar nak tak?

12. you will smile through your eyes the whole day when he?

bila dia belikan saya jean's levis and guess sepoloh helai. wakaka. tak la.
saya akan ceria the whole day every time joe call saya, tanya saya dah makan ke belum, kenyang ke tak, tak sabar nak jumpa sayang, n last before letak fon, dia akan cakap, "i luv u sayang" <----------- perkara ini berlaku everyday.

13. compelete this sentences " my love towards my husband is as big as......."

seluas langit dan bumi, seluas lautan di seluruh dunia. seluas2nya lah, tak reti nak describe dah.
aku tak romantik la, tak reti nak wat ayat jiwang.

okay abes. so aku nak rantaikan tag ni kepada,

- Neng Amm
- Mama Miqael
- Kak Maiza

jawab! jangan tak jawab... tak jawab aku merajuk sama korang. hehe

2 comments:

•♥• Mrs RR •♥• said...

hikhik.. welcome back zue.. no 9 dgn 10 tu sgt similar dgn encik ajip.. adeii

~│CatWoman│~ said...

tq ta!
hehe..yeke? boley geng joe ngan ajip nih..perangai sama kan...