Tuesday, April 13, 2010

gaji aku

salam uols..

dah kena tag lagi sekali. musim tag mengetag dah bermula. hehe. kali ni aku di tag oleh mama Miq.. balas dendam katanya.. hehehehe

1. anda makan gaji?
tak. saya makan nasi. okay, tak kelakar. ye, saya government servant yang makan gaji.

2. bila biasanya anda dapat gaji?
gomen punya pesen, kalau takde any big celebration, gaji akan masuk every 25th. tapi kalau ada raya puasa, raya cina, krismas n deepavali, gaji biasanya masuk awal dua minggu dari tarikh celebration tersebut. makanya, akan tercungap2 la kami semua nak menunggu gaji next monthnya masuk.

3. pernah dapat gaji lambat?
tak. semua on time seperti yang dijanjikan.

4. perkara pertama yang anda buat selepas dapat gaji?
shopping!!!! sekian terima kasih.

5. adakah anda happy dengan gaji yang anda dapat?
hepi kalau nak dicompare dengan gaji sebelum saya join gomen.

6. apa yang anda buat dengan gaji pertama sewaktu anda mula bekerja dulu?
belanja my family makan, termasuk joe sekali. hik hik

7. berapa selalunya anda simpan gaji anda?
ni pun nak tau ka? P&C maaaaa..... tapi yang pasti, aku ngan joe kami bayar premium insurans masing2 n hanny gak. itu salah satu saving kami. =)

8. apakah barang berharga yang anda dapat beli dengan gaji anda?
semua yang saya beli dengan duit gaji adalah berharga. paling berharga rasanya adalah, every month saya akan pastikan saya bagi 1/4 of my salary pada mak dan ayah.

9. berapakah gaji impian anda?
juta juta lemon us dollar. sape nak bagi weyh????

10. tagkan pada orang yang anda rasakan dah dapat gaji...
ada ke orang dapat gaji tengah bulan ni? nak suh Neng Ammliza la. pasal dia dapat gaji hari2. muakakaka

1 comment:

amm said...

aku xgaji tp dpt kos sara diri!!kuwang2.....tajuk xbest la...kasi yg best2 sket la.....ngeh3....