Wednesday, April 14, 2010

sedey la...

salam uols..

aku sedey betul.. plan kami nak g jalan2 minggu ni terpaksa ditunda.

actually last month joe dah ada bagi proposal, nak gi berjalan ke belah utara.

aku hepi je, sebab balik dari kursus kenegaraan tu, aku ley lepak2 release tension.

tapi kami takley nak book hotel tu awal since joe punya cuti belum approve lagi.

aku punya cuti siang2 bos dah approved... 3 hari aku apply. punya bersemangat nak berjalan ni kan...

last2, bila joe inform cuti dia dah di approved by HR dia, hotel yang kami nak gi tu fully booked. sedey!! bukan taknak gi hotel lain tapi tujuan utama kami nak gi berjalan ni adalah sebab nak tido kat hotel ni lerr..

lagi satu, keadaan kesihatan aku pulak tak mengizinkan. semalam gi klinik, suhu cecah 39degree. arini, still belum kebah lagi, kepala masih weng2 tapi degil nak ngadap gak lappie nih. hish, tak insap2 langsung time sakit nih.

tapi takpela kan, semuanya ada hikmah kan.

next week aku sambung lagi kursus, kali ni induksi umum pulak tuk pengesahan jawatan.
ramai tanya, nape aku keje dah 3 tahun but still tak sah2 jawatan lagi.

okay, camni.. jabatan aku memang dah syaratkan, kena kerja 3 tahun baru dapat status sah jawatan. kumpulan Pengurusan Profesional memang antara yang paling lambat tuk gi induksi umum ni. biasanya bahagian latihan kat HQ akan hantar kumpulan sokongan dulu.
but, ada juga sesetengah group P&P ni yang dapat gi induksi awal. either diorang gi yang under state, or diorang duk di HQ, which is sangat mudah untuk dapat peluang berkursus.

tapi kan, walaupun kumpulan P&P ni dah complete semua kursus2 ni, they all still takley disahkan jawatan lagi, selagi belum cukup berkhidmat 3 tahun. ada pehem kengkawan?

ni aku cite pasal jabatan aku la. jabatan lain aku tak tau la pulak style diorang camne kan.

dah, aku nak baring balik. nak sambung tido balik. please pray for me, semoga saya cepat sembuh ya! thanx guys..

No comments: