Monday, November 8, 2010

cepatla cepat...

salam uols...

last week aku ada meeting kat HQ Putrajaya.

dah alang2 ke sana, aku pun singgah kat Bahagian Penjawatan. al-maklumla, keje gomen ni, tempoh nak sah jawatan is within 1-3 years.. tapi takde kot yang sah within 1 year..kebanyakannya dah masuk 3 tahun baru dapat status confirm... huhu.

masa kat ofis tu, aku jumpa la person-in-charge yang urus hal-hal pengesahan jawatan nih...

dia cakap, surat pengesahan aku dan kawan2 seangkatan (batch 2008) dah diforward ke SPA..

plus, yang menambah keHEPIanku adalah, dia cakap now SPA sangat cepat proses surat2 pengesahan nih...within 1 month dah ley siap... insyaAllah, harap2 begitulah hendaknya.

korang nak tau nape aku tak sabar2 nak sah jawatan sesangat?

sebab nak PTK naik pangkat???

NO NO NO... (walaupun memang akan berusaha ke arah itu... hihi.)

tapi yang paling penting is..... aku nak surat PENGESAHAN BERPENCEN uols..

alhamdulillah, bile dapat surat ni, takyah pening2 dah nanti bile pencen. every month dapat duit gaji gak.. tapi separuh jelah dari gaji mati kita...

thennnn.... bila dah dapat je surat ni, otometik aku ley withdraw sume duit simpanan dalam KWSP dan gaji pun pasni takde potong EPF dah.. huhu. maka dapatlah sebulan gaji penuh tanpa tolak ape2 pun walau sesen gituuu... ya bedaa bedoo!!

insyaAllah, banyakla siket saving ley wat pasni... (ye ke wat saving tuh zue?? haha)

pastu, bila dah sah jawatan ni, perkara penting nak wat ialah... jeng jeng jeng... mau tukar loan bank tuk umah kitorang...

dulu beli umah masa tu masing2 still keje private, so interest memang mencanak la tinggi.. now aku dah keje gomen, kalau ubah loan tu, dapatlah kurang hampir separuh dari bayaran umah sekarang... (rasanya, kebanyakan orang gomen wat camnih) masyaAllah, tak sabar dah ni. penjimatan berganda!

then, duit KWSP yang ado tuh, aku dah siapkan perancangan ke mana nak dilaburkan... hahahaha gile pasang angan2 kemain lagik...

layankan ajelah feeling aku ni ye.. berangan2 kalau jadi kenyataan kan seronottt !!



^____^

No comments: