Monday, November 22, 2010

masuk bengkel dia.... T__T


salam uols...

sentap tul mak ngan lappy merah bersama router baru tuh...

citenya camni... jumaat lepas, aku cuba nak pasang router baru, nak gantikan router lama yang dah sedikit biol tu...

cam biasa, sebarang percubaan untuk godam menggodam, lappy aku dipilih menjadi mangsa.

dah siap pasang2 sume, tengok2 line internet ada, tapi takle nak surf... ape kehe nye jadi ghope itu?

aku pun godak la segala macam networking system, ubah password, ubah setting macam2 la aku wat kat lappy tuh. tapi hampeh gak, tak menjadi2. still takley nak surf tenet. tapi lampu sume nyala tau... bila aku check kat connection, ada tulis IPv6 tak connected.. camne aku nak bagi dia connected?

yang kelakarnya, laki mak ni kemain laju giler pegi buang adaptor router lama dalam tong sampah. katanya dah tak guna, buang jelah... ngaaaaaaa stress level mak meningkat!

dah last2nye, bila joe tengok muka aku dah stat tukar jadi kaler biru2 laut gituu, dia pegi balik korek dalam tong sampah, pasang semula adaptor sekali ngan router lama kitorang.

buttttt.........

malangnya lappy merah aku dah takle nak bersekongkol semula ngan router lama tu pasal aku dah ubah segala macam setting dalam tu. means, lappy tu dah takle detect router lama... aku pun tak paham nape ley jadi camni..

last2 start malam jumaat tu, aku online guna lappy kecik cinonet joe je. seb baik ngan joe punye lappy, router lama tu nak pulak dia geng. maka disebabkan oley itu, aku takley nak update blog pasal takde mood tengok skrin kecik. eceh... hahaha.. takpe, mak kutuk laki mak sendiri... joe tak marah punye.... ^__^

hari ni, joe bawak lappy merah aku pegi opis dia. biarlah geng2 dia lak godak lappy tuh. kata segala macam engineer ada sana... aku harap lappy aku pulih seperti biasa..

btw, masa aku try ubah2 setting aritu, aku terjumpa katne nak ubah setting supaya kita ley on kan wireless tu jadi unlimited... means bape banyak laptop pun nak share wireless tu, takde hal. selama ni mak tak tauuu... mak set pada 5 devices je... padanla kat lappy adik aku dia takley nak share wireless kitorang... wakakaka...

mak memang lemsssss...... huhu.


dah tukar jadi hijau lappy aku.... siap ada taring. wahahaha

nanti lappy I dah ok, I nak upload gambar makanan feveret yang telah dimakan dalam kuantiti yang sangat banyak oleh kami berdua dan telah dimasak 2 minggu berturut2. thee thee thee...

2 comments:

mama affan said...

bab makan..nak tgk..hehe..

~│CatWoman│~ said...

k.fikaryna: hehehe... makan2 memang syiokk kan.. =)