Friday, December 10, 2010

suntikan megik penghapus segala penyakit...

salam uols...

tadi adik aku, Ct hanta sms.

" jedah, nanti bawak balik ubat tuk si Adik ye... dia baru lepas gaduh, jari tangan dia belobang, bnanah. tempang. muka blubang2. ekor x berfungsi da. tp bagi makan berselera je..."

" boley, nanti aku bawak ubat, injek terus kasi mati. hahaha"

kejam gile kan akak ko... eh, aku main2 je tau. ngan adik aku je aku cakap camni ye...

pastu adik aku reply lagi...

" bawak la, ley tengok. suntik adik tu jangan kasi ada penyakit lagi.. "

" banyakla ko, belum wujud lagi la suntikan yang camtu... "

" yekerrrrrrr..... tapi aritu kite bawak Botak pegi klinik, doctor sana cakap ada injeksen yang boley cegah semua penyakit... jedah cari ye.. "

" wakkkk lu.... nanti aku bawak balik krim ngan ubat lah petang kang... "


ni lah Adik, kucing adik aku...

ye tak ye la kan adik aku, walaupun akak ko ni dokto hewan, tapi belum penah lagi aku dengar ada suntikan megik cenggitu.

vaksin ke yang doc vet tu maksudkan? kalau vaksin, tu cume protect againsts certain viral/bacterial diseases je.

antibiotik? ye, antibiotik memang tuk prevent infection. tapi takla sampai ley cover sume penyakit.

tak puas ati tul aku. sape vet yang advise kat adik aku camtu ha??

1 comment:

CatlinaFly said...

agaknte vet tu maksudkan ivermectin?

yelah ivermect leh guna utk kutu, kurap ,cacing

sampai ade penternak ingat, kalau kamben demam, boleh kasi ivermect utk turunkan panas...adoyai salah info lah tu...