Friday, December 10, 2010

chiepani....

salam uols...

ni cite pasal chiepani...

last Wednesday kan, momi tinggal berdua je ngan dia..

dedi takde, cam biasa pegi main badminton every Wed & Fri..

masa maghrib tu, chiepani merayu2 suh aku bukakkan pintu peti ais..cam biase la, dia nak kan ais.. makanan kegemaran dia. haha

aku cakap kat dia;

" chip, momi bukakkan pintu ni, nanti amik mangkuk kecik, amik 1 je ais tau... pastu tutup balik pintu tu... momi nak semayang ni, jangan kacau momi ye sayang... "

aku bukak pintu peti ais, then aku masuk bilik. aku nyorok kat belakang pintu... intai ape dia wat..

aku nampak dia terkedek2 pegi kat rak amik mangkuk, then tarik laci ais, pilih2 ais kiub yang dia berkenan pastu dia tutup semula pintu peti ais tu...

time aku tengah semayang, aku perasan dia datang masuk bilik (nampak sangat tak khusyuk ko semayang kan mominye... hahaha) dia duk sebelah main2 dengan ais dalam mangkuk... tapi kan, rupenya bukan sebijik dia amik, ada la dalam 5 bijik... cisss! kan momi cakap amik 1 je tadi!

tapi kan uols, aku memang terharu gila ngan perkembangan yang dia tunjukkan. dia dah paham apa yang kita cakap, apa yang diarah pada dia even though dia belum boley bercakap betul2 lagi.. (she is 1 year & 5 months old now)..

suh amik pampers, suh cari penutup botol susu, suh tutup pintu, suh letak baju dalam bakul kotor... sume dia dah paham... kalau dia poo poo, dia akan tarik2 tangan kita pegi bilik air.. so we ols tau la tu, dia dah membuang hasil ... hehe...

tapi kan, gigi tak penuh lagi. ada kawan sebaya dia kat taska tu, dah penuh sume gigi atas bawah...

chip...apsal gigi awak lambat tumbuh nih?



No comments: