Sunday, October 30, 2011

balas dendam

assalam uols....


sarapan ape korang pagi tadi?

kitorang pepagi tadi, lebih kurang kul 10pagi (ko rasa tu kategori pepagi ke pagi?) pi brekfes kat kedai makan depan umah ni... before tu joe dah tanya nak makan katne, tapi aku malas nak pikir pasal baru bangun kan, ajak dia pi makan kat depan ni je terus.. (haaa...kantoi di situ... ye tuan2 puan2, weekend aku memang membuta tak ingat dunia punye :) ) 

sampai kedai, I order nasik lemak... joe order mee goreng. akak tu cakap nasik lemak tinggal sikit je tu, I cakap takpe kak, janji ada... sebab tetibe tekak ni kepingin (kang tulis mengidam orang cakap aku preggy! tah pape eyh..) sangat nak makan nasik lemak...

tengok2 akak lagi sorang tu pulak yang amikkan. memang sikit sangat pun nasiknye, pastu tak letak sambal. kosong je nasi tu.. dia letak atas meja cakap, "ni farahanny punye.. takyah bayar la, akak kasi free je"

I terkulat2 tengok nasi tu, I cakap "bukan Farahanny yang nak kak, mak dia yang nak makan.." dah tu akak tu bantai wat muka selamber nak mamp, dia jawab " nasi lemak dah abes la dik..." dah tu terus blah cenggitu je..


cam tahikkk kan perangai? dah aku cakap "aku yang nak makan", takley ke ko gi amik nasik tu, buh la sambal ke ape ke.. at least berupa la gak nasik tu.. tak kisah la walaupun sikit kan...

terus I sentap taknak makan. joe pujuk suh beli roti canai ke mee ke, AKU TAKNAK. sumpah aku taknak pegi kedai ko lagi... once sentap forever sentap. eceh!

balik umah terus menonong2 gi dapur siapkan bahan wat nasi lemak. amik ko, sekali aku masak penuh seperiuk nasi lemak tu. ley makan sampai muntah arini. muakakaka


nasik lemak orang sentap arini.. 

puas ati den. siap ngan sambal udang lagi I masak. 

kau ada?


No comments: