Wednesday, March 14, 2012

Pantang betul lah!

assalam uols..


dah lama tak lepas geram. ni memang kena lepaskan gak. kalau tak kang aku cakap sorang2. haha kronik!

I memang cukup pantang dengan perkara2 ni ye:

i) Manusia yang tak reti nak menepati janji

- series. ni memang manusia puaka. maaf agak kasar, tapi I just couldn't accept people's yang perangai camni..janji nak datang kul 8 malam contohnye, tapi bila kite tunggu, dah 8.30 malam, tak gak muncul2. last2 dia sampai kul 9.15 malam. bengkek tak bengkek ko? eh, munafik tau manusia yang tepati janji ni. yang aku menanti ni bagai nak rak. ye ye je mandi awal, solat cepat2, makan laju2 sampai nak tercekik, sebab takut bila dia sampai kita dalam keadaan tak ready.. alih2 dia selamber bangang je datang ikut suka nenek dia. series memang kena blacklist la kau ngan aku. siot giler la perangai camni. aku, kalau janji ngan orang, memang sedaya upaya aku cuba punctual. unless if aku betul2 tak sempat nak datang awal, aku akan bagitau. takde la orang menunggu macam buah tak jatuh. bahalul!!

ii) Manusia yang suka tanya soalan bodoh

- ni pun aku menyampah gak. lagi terang bersuluh, kau bodoh tanya lagi soalan yang kau tau jawapannye. contoh;

manusia A: abang keje mana? 
laki aku : CTRM..

manusia A: wife abang keje mana?
laki aku : dia keje kat pejabat veterinar 

manusia A: ooo...doktor ke?
laki aku : a'ah... (dengan nada malas nak layan dah)

manusia A: ooo... akak tak berminat ke nak keje CTRM?
laki aku : ???????

pastu aku jawab; "abes kalau saya keje CTRM, sape yang nak jaga klinik?"

kak, apekejadah aku nak keje CTRM tu? merawat kapalterbang??

iii) Manusia yang poyo suka sangat nak cite sume menda kat fesbuk

- hahaha tetttt! dah lama nak cakap ni. I main fesbuk. tapi since ada twitter lagi suke lak bercakap kat twitter. bukan takley nak bercakap atau meluahkan perasaan kat fesbuk. tapi berpada2 la ye. takyah la sume menda ko nak cite, nak update. ada sesetengah perkara tu, u just keep it low. that will be better. ni tak, segala apa sume nak tulis. apa kes? nak impress orang? meluat adalah kot..

lagi satu, yang ada masalah2 keluarga tu, takyah la cite dalam fesbuk. sume orang leh baca kan. tak malu ke? nak simpati? pleaseeee. dan yang suke sangat nak berkasih sayang di fesbuk. yang dah kawen tu still acceptable la, walaupun kadang2 agak jelik. no offense k. sebab I pun kadang2 "terlepas" gak wat status2 camni.. tapi bukan tiap2 masa or tiap2 ari k? ni realiti. tapi yang belum kawen (kes budak2 tengah belajar pun tak abes lagi) asek2 update i luv u, i miss u, miss u hubby la.. euwwwwwwwww! muntah ok. ko main sms sesama ko je ley tak? takyah letak kat status. oh, lupe. student selalu duit tarak nak topup kennn... :P

betul, ada yang akan cakap, kalau tak suka nak baca menda2 gitu delete je akaun fesbuk awak. hehe. buat masa ni takde la sampai nak delete akaun fesbuk I, tapi I slowdown sikit. layan twitter lagi syiok. 

and lagi satu, fesbuk sekarang dah tak semenarik zaman fesbuk mula2 dulu. banyak sangat perniagaan. I akui, I pun melayan gak kadang2 orang bisnes online ni. like beli Fareeda tu online. tapi kalau dah almost 80% status dipenuhi dengan perniagaan, sungguh tak menarik ok. nape korang tak meniaga kat e-bay je ek? mudah.com ke... hew hew

tapi takpela, yang ni takley nak komen sangat. sebab fesbuk tu bukan aku yang punya. jadi, kalau tak suke baca status pelik2, main twitter. hehe. 

No comments: