Thursday, January 12, 2012

Karangan Panjang

assalam uols...


tetibe tak reti nak letak tajuk ape. belasah la tajuk tu macam tajuk rancangan TV Pendidikan lah ye.. 

last weekend from Friday evening sampai Sunday afternoon I balik umah mak. sangat2 gembira rasa hati ini dapat menatap wajah kesayangan hamba.. hew hew. tapi dah nama pun balik Klang, kalau tak menyopping memang tak sah. nak2 pulak Empire tu dah bukak balik kan... harusss wat lawatan tapak ke sana. aritu mak bagi greenlight, kasi kami dating.. Hanny duk umah main ngan Nurul & Dhani... padan muka kena tinggal. muahahaha

Sunday pas lunch, terus zass balik Melaka sebab ada janji ngan dua orang customer nak wat house call kat umah diorang. setel wat treatment sume, balik umah setel hal kat umah pulak. nama je duk bertiga + 3 budak bulus, tapi rumah gaya macam sepuluh orang duduk. kadang2 bila duk buat2 keje tu terpikir gak dalam ati, bestnyeee kalau ada bibik. tapi tah bile lah pun nak adanye. eh eh, sekarang pun dah ada.. laki aku! muakakaka. astaghfirullah... sori bang! tapi aritu dia gak yang wat lawak time I tegur dia cuci pinggan sume.. "rajin abang kan.. time kasih.." pastu si joe jawab... " dah biasa yang.. bibik katakan..." sambil menyengih kat aku. 

HAHAHAHAHAHAHA ikhlas ke tak tu bang?

letih tu takyah cakapla kan. buat keje macam robot... monday to friday keje, malam pun bukan leh rest macam sekarang. since dah buat servis ni, memang kami kurang rehat. sabtu ahad lagilahhh... full swing ok. since kami ni buat kat umah, so every customer kami set appointment. kena datang ikut time yang kami set. sebab taknak clash ramai2 sekali harung datang. kang jiran sebelah ingat aku wat kenduri tak jemput diorang pulak kan  ;P

ye, memang wat kenduri kak. aku kendurikan kucing - kucing dalam bilik tu. hahaha

biasanya Sabtu Ahad I amik kes for surgery saja. I mintak customer datang seawal jam 8.30 pagi untuk admit their cats. sebab dalam kul 10 pagi tu I full swing terus... jalan terus. kami stop untuk makan n solat je. or kalau Hanny nak tido. penah sekali, ada customer janji nak datang kul 9 pagi, tapi kitorang tunggu sampai kul 10 lebih tak muncul2. being me, I bukan manusia yang suka tunggu orang. betul, rezeki jangan ditolak, tapi I pantang dengan orang yang tak reti punctual ni. at least bagitau la I kalau nak datang lambat ke ape. I accept kalau dia ada problem takleh nak datang awal. tapi plissssssss let me know. so that I can proceed with my other works dulu while waiting kan...

so on that particular day tu, I proceed je terus buat operation. bila customer tu sampai, kena la dia tunggu sampai I setel. ampun sangat2 tau.. tapi takkan aku nak berhenti tinggalkan kucing dah kena bius perut terbukak atas meja pegi melayan kau kan... gilosss namanye tu. 

sekali lagi I mintak maaf sangat2 sebab menunggu lama aritu ye. ampun!

tak sabar nak ada our own building. senang, bukak 9 pagi sampai 5 petang, then 8-10 malam. pandai2 la korang nak datang kul bape, takyah buat appointment dah. kalau dah tutup, datang je esok. boleh?

ok tamat kat situ. sambung cite satu lagi.

lately ni kaki ni semakin menjadi2 pulak sakitnya. aritu dah pegi check, tapi dah memang dasar penakut kena GA, so I tangguh. kang sok lusa kalau takley nak jalan langsung baru I buat. kalau melayan kan badan yang sakit2 n kaki yang mencengkam2 ni, memang ari2 aku MC agaknye.. tapi bila pikir ni bukan opis bapak aku yang punya, masih makan gaji, so gagahkan jugak diri ni.

buat masa ni sakit kaki ni masih boleh lagi aku bertahan. jangan time morning sickness dulu. sumpah hazab. sampai nak cakap ngan joe kat sebelah pun aku type kat fon. kalau datang keje pun, half day je. petang dah  terbaring kat umah sebab tak larat asik muntah je. minum sirap pun aku muntah. series flat giler masa tu. harap2 kalau pregnant kali kedua, takde la aku kena morning sickness macam dulu. amin.

ni bukan nak meng"up"kan diri sendiri ke ape, tapi I memang sungguh tak reti nak express kan rasa sakit or pegi merintih/mengadu ngan orang I ni sakit melainkan pada joe je. kalau orang nak cakap, "eh, tak nampak mcm orang sakit pun.." haa... terpulangla korang nak cakap ape.. ni I tulis dalam blog kira takpela ye, sebab bukan ramai pun yang baca. kang tak pasal orang cakap aku ni mintak simpati kat sini pulak. hehehe

lagi satu mata ni. maybe power dah naik lagi kot. I kadang2 duk tenung gak skrin ni, nak konfem betul2.. ni mata aku yang blur ke or screen pc ni yang rosak? hahaha giler tahap gaban rabunnye.

ke sebab aku ni yang dah meningkat usia? tahun ni dah 30 rupenya! auuwwww... 3 series uuu! huhu


* misi pertama tahun 2012 sedang berjalan rancak. chaiyok!





No comments: