Monday, November 19, 2012

rindu pada yang tiada... :(


Assalam uols....


dah lama I simpan dalam hati ni.. pendam lama... tapi lama manalah kita boleh bertahan kan... rasa rindu membuak2 tu kalau simpan lama2 memang bahaya... lagi2 bila kita rindu pada yang telah tiada.. ;(

minggu depan, 23 November 2012 genaplah dua bulan arwah kak Sadiah pergi meninggalkan kami buat selama2nya... sesungguhnya saya rasa macam baru semalam je arwah pergi... nak upload gambar ni pun airmata dah mula bertakung...

saya masih ingat, sehari sebelum arwah pergi, dia asik sms saya cerita macam2. cerita pasal nak jumpa anak dia, tanya kesihatan saya, masak ape, n macam2 lah lagi... saya pun macam biasa layan je semua sms dia... arwah langsung takde bagi "tanda" apa2.. cuma keinginan dia yang nak sangat2 pegi jumpa anak dia kat Johor tu yang buat saya terkenang2... :(

even masa 23 September tu pun, pagi tu dia tak berhenti2 sms saya cerita pasal dia dah otw nak ke Johor... saya pulak kat klinik masa tu, layan gitu2 je sms dia.. petang pas abes keje kat klinik, saya balik umah, tukar mode handphone ke "airplane mode" , then lepak2 kat umah cam biasa...

then malam dalam kul 8 lebih camtu, saya tergerak hati nak "on" semula handphone ke mode biasa...saya dapat sms dan miscalled bertalu2 dari orang opis... saya terkejut baca sms dari Nora (colleague kat opis) bagitau " kak Sadiah dah meninggal petang tadi..." menggigil satu badan, airmata terus berjurai turun macam air hujan... joe cuba tenangkan saya... tapi pilunya hati yaAllah... siapa sangka Allah dah menjemput arwah dalam keadaan yang kita semua tak sangka kan? itu janji Allah... 

malam tu joe ajak saya pergi ke rumah arwah, tunggu jenazah sampai.. tapi saya tak sampai ati nak bawa Hanny malam2 ke sana.. jadi takpelah, saya tunggu sampai esok paginya nak pergi melawat.. dahla malam tu adalah malam birthday joe.. huru hara sekejap perasaan saya malam tu...

banyak betul kenangan dengan arwah... dia adalah kakak saya yang terbaik...walaupun kami bukan sedarah sedaging... arwah orang yang paling banyak ambil berat pasal saya.. masa saya sakit, dia selalu bertanya khabar.. dia tak putus2 bagi kata semangat... masa saya sakit dia datang melawat sedangkan kawan lain di opis entah ke mana...maaf saya cakap, kawan masa gembira memang senang kita nak dapat, tapi bila kita susah, tak ramai yang nak jadi kawan kita kan? bila saya teringin nak makan sesuatu, arwah laju je nak offer tuk masakkan... n arwah pun ada janji nak ajar saya masak asam pedas style melaka bila saya dah sihat... arwah juga beria2 nak tengok 2nd baby saya... macam2 dia cakap pasal 2nd baby saya ni.. tapi hajat arwah tak kesampaian.. :( 

arwah penah cakap, dia nak berhenti keje jugak kalau saya berhenti keje...rupa2nya dia bukan berhenti kerja dari jabatan, tapi dia pergi terus buat selama2nya tinggalkan saya.... 

pilu sangat hati ni.. even sampai sekarang tangan saya kadang2 laju je nak wassap arwah, tapi bila pegang fon, saya teringat arwah dah takde... masa saya bersalin kan Hannum aritu pun, saya teringat nak sms dia... astaghfirullah! cepat2 saya mengucap.. 


tinggal kenangan.... kak, saya rinduuuuuuuu sangat kat akak... saya rindu nak peluk cium akak... rindu nak bercerita, dengar gelak tawa akak... sumpah saya rindu akak!





tiap kali bila terasa rindu, terbayang2 kan wajah arwah, saya akan baca balik semua sms dari dia, saya akan baca semua wassap dia.. saya takkan delete...itulah kenangan paling berharga yang saya ada bersama dia...

and saya takkan lupa untuk titipkan al-fatihah tuk arwah selepas solat n setiap kali bila terkenangkan dia... 

Ya Allah, kau tempatkanlah arwah dikalangan orang2 yang beriman, Kau ampunkanlah segala dosa2nya... aamiin... 

Al- fatihah....




1 comment:

Anonymous said...

І'm no longer positive where you're gеttіng your infοrmatіon, but
good toρic. Ι nеedѕ to spend ѕomе tіme studying mοгe or figuring out more.
Thаnk you fοr wonderful іnfοrmаtion I
used to be seаrching fοr this infо fоr mу missiοn.
Stop by my homepage :: cube crystal