Sunday, December 20, 2009

hikmah sakit

salam uols...

haaamikkk.sekali kena sakit sampai tiga hari.huuu siannye mak ni ha.sedey taw uols bile sakit terbaring jer nih. tekak pun sakit giler2, cam rasa nak cabut kuar je tekak ni ha, kasi duk luar jap, supaya selesa tido malam mak. tapi apakan daya ku, ku bukan superman, ku bukan prialis.eh tah hape kebenda saya type nih.mula la nak merepek ye mentang2 sakit.

tapi sakit2 pun gagahkan juga tuk update blog dan fb.cumanye malam ni, saya rasa ada sedikit segar.bile dah rasa segar2 sikit, mula la gatal tangan dan hati ni.rasa nak garu2 jer lappy nih..haha walaupun setelah di sound check (ops!!) di sound direct oleh joe supaya saya berehat saja.kiki

walaupun sakit, saya telah berjaya memuhasabahkan diri ini dengan cemerlangnya walaupun saya tak dapat ke IKEA ke, Ikano ke, The Curve ke, dan tah hape2 lagi nama soping kompleks yang berderet2 kat KL tuh. makanya di sini telah dapat saya menyimpulkan bahawa (apehal ayat skema?) walau macam mana sakit pun kite, sebenarnya ada hikmah di sebalik nya.

hikmah pertama ye tuan tuan dan puan puan (feeling ustazah arbayah) bila kita sakit, kita otomatik duk baring saja di rumah. maka secara tidak langsung, duit kita telah jimat di situ ye.

hikmah kedua adik adik, kakak kakak ( feeling dr. fadilah kamsah) bile kita sakit, suami/isteri akan melayan kita seperti puteri/putera raja. ye, itulah yang berlaku kepada saya sepanjang 3 ari saya sakit. suami saya telah memberikan layanan yang terbaek, kalah layanan staff nurse di mana2 hospital. tiap2 malam dia akan tuam saya dengan ais (saya demam panas), masakkan ape saja yang saya nak makan, setiap masa akan bertanya, "sayang nak apa2 tak?"
pastu akan make sure saya makan ubat ikut jadual.
holoh holoh holoh...bab ni la yang paling best ye. kalau demam lagi pat lima ari pun ok gak nih.hahaha

hikmah ketiga pakcik pakcik makcik makcik (feeling dato' haron din) adalah bila anda sakit, anda tidak perlu melayan karenah anak. segalanya akan diuruskan oleh pasangan anda. complete semua dia buatkan. foolamak, ni pun rasa cam best giler2, cam nak cium2 dinding jer.haha apehal cium dinding, baek cium laki/bini ko la.

hikmah keempat? kelima? keenam?

halaaaa..mak tak larat nak pikir nih.kepala mak dah jam2 nih. joe pun dah pandang2 nih.hehe.die suh tutup lappy, tapi saya sempat tulis entry. ok2, dah. sambung next time. tata. doakan saya cepat sembuh.huk huk (batuk kokol nih)


cececececeh..ni gambaw masa saya sakit mata bulan lepas.nak manja2 gak tuh! miang tollll..

3 comments:

nn said...

sakit penghapus dosa kecil :)

•♥• Mrs RR •♥• said...

hikmah yg laennya; alhamdulillah sakit ms skrg i/o ms nk gi singapore nnt.. jgn skip mkn ubt kay.. semoga cpt sembuh! huhu

~│CatWoman│~ said...

nn: ye, betul tu...tu la, lupe nak tulis kat entry.kepala dah pusing2 semalam..he3

eita: btul tu ta, joe pn ckp camtu..insyaAllah, semoga kami sekeluarga sihat sejahtera semasa di sana..amin...thx ta!