Monday, January 4, 2010

azam 2010

salam uols..

sana sini orang cite pasal azam baru diorang kan? okay, saya pun taknak la tertinggal ketapi ek.

so saya pun nak share la gak serba sedikit resolusi saya untuk tahun nih.

pertama; saya nak kuruskan perut nih. saya nak pakai balik kebaya2 ketat jarang dan terbelah tuh.ahaks. tak tak, nak pakai kebaya lama saya. semua dah tak muat ok!

kedua; saya nak berusaha untuk kurangkan 'half-day' dalam diari hidup saya sebagai penjawat awam. sebonarnya, mano ado keje haf2 day nih dalam gomen.biasa dak zue nih! sebat je die cikgu.kekekeke

ketiga; saya nak gemokkan pulak anak dan suami saya. walaupun suami dah sedia 'sedap2' badan dia, tapi ada mak kesah?nak gak gemokkan die lagi..dan lagi..dan lagi..tak dilupakan, memon pun sama. sekarang pun dah memang bolat, tapi saya nak die jadi super bolat!

keempat; saya berazam untuk belajar lebih lagi resipi2 masakan. tahun nih, saya nak belajar wat cakes sume. chaiyok2!! plus, nak grill2 sama joe. hoyeah!

kelima; saya nak kurangkan nafsu shopping.ok, yang ni saya rasa takkan tercapai punya lah! makin kuat nafsu ada, sebab dah ada anak kan.pastu gaji dah naek siket kan.so tak dapek den nak menahan napsu gorila nih.

keenam; saya nak kurangkan kutuk2 bos. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

ketujuh; saya nak pastikan saya pergi gak induksi umum tahun nih. mesti!!!! jap gi saya nak daftar kat Intan Kluang. tindakan sepantas kilat. action coming!! pastu nak call HQ, mohon diorang arrange/selitkan nama saya dalam list induksi tahun nih. best wok, kalau dah kompom kan, mak ley kuarkan duit EPF tuh sume.pasni, gaji KWSP tak potong dah.dapat FULL.bile kompom otomatik masuk skim pencen hohohohoho. ariba ariba andre!

okay, cukup setakat ini. ekceli banyak lagi azam nyer, tapi simpan dalam hati jelah ek. hehe.




No comments: