Sunday, March 28, 2010

apa nak jadi apa nak jadi...

salam uols...


apa nak jadi, apa nak jadi, sampai sekarang tak kawen lagi. ewahhhhhhh

tu lagu S.M Salim. takde kaitan de ngan aku punya cerita pagi ni.

lately ni, aku perasan ada beberapa orang duk cite pasal "login fb, dapat rm100..."

betul ke tu? aku ni dahla stok susah giler beb nak pecaya menatang2 camni.

sonang bonar ek orang nak kasi kita duit.. login je dapat, login je dapat. kalau camni, kompo bulan depan aku berenti keje.

tapi aku suka jadi spy. omputeh cakap PI la kengkonon aku nih.

sebelum aku terpedaya, aku siasat dulu background bebudak yang usha aku suh join menatang nih.

ada satu member ni, siap letak pic pegang duit berkepuk2. kemain ko eksennya...

aku chat ngan dia, aku tanya.

"betul ke ni duit ko?"

"yelah, duit aku la nih.... apsal, ko tak pecaya? "

" bukan tak caye, aku nak kompomkan je dulu sebelum aku join ko... "

then aku test la minah ni, aku tanya soklan cepu mas.

" kalau betul ni duit ko, ko ley tunjuk tak akaun yang ada tulis nama ko, tunjuk duit tu masuk ari2... ko print screen then send kat email aku pun takpe. aku nak bukti kukuh beb.."

dan2 kawan aku tu terus ngaku ko tau..

" eh, sori la..sebenarnya tu bukan duit aku. aku copy gambar orang laen. aku punya baru nak start...."

perhhhhhhhhhhhh cipanzi ko ek. melampau la kan, menipu berdosa! tak berkat la! kalau nak ajak join, tunjukla bukti kukuh beb.

tak abes kat situ, esoknya aku tengok dia tayang gambar atm slip, withdrawal rm100 everyday. blah la, aku amati betul2 slip tu, SOHIH MENIPU.. aku suh snap kat no.akaun, takut la dia nak wat. dah, ko pi tipu orang lain la, aku malas nak layan ko punye bisnes. sori.

kalau ye pun betul bila dia login dia dapat rm100, celah mana la datangnye duit tu?ko dah kaji abes2 sumber duit tu beb? kalau ko dah kaji, ko meh datang cerita kat aku.

then, kalau betul2 ko dapat duit banyak ni, apa kata ko behenti keje je. ko duk umah, mengangkang main internet je. tapi kalau takat rm100 sehari ko behenti keje, tak berbaloi gak. rugi beb ko join gomen, pasal gaji kita sehari pun lebih sikit dari duit ko dapat ari2 thru internet bisnes ni. kalau rm1000 sehari, terjebak gak aku kot! hahahaha

sekali lagi, pada mana2 kawan aku yang ada hati nak ajak aku join bisnes camni, aku rasa, baik korang rentikan niat suci murni tu. aku memang payah nak layan menda2 tak nyata cam ni. logamaya. dari jauh nampak ada, datang dekat.... abes HILANG....


2 comments:

CatlinaFly said...

zue, akak pun memang tak percaya benda2 mcm ni..in fact utk dapatkan income dari nuffnang nak dapat rm1 pun mkn masa sebulan dua..dan lepas setahun baru cecah rm100 dlm akaun akak..ini pulak, wow, hari2 masuk rm100?skim cepat kaya ke ape ni?tak ade benda yang dtg free, semuanye kena usaha...

~│CatWoman│~ said...

kak maiza: betul tu kak! sokong sangat.... sy pun join nuffnang tu bukan senang nak dapat duit banyak sekelip mata...
ni pepandai je promote bisnes, pastu tipu kite... taktik kotor.. xbaik kan...
yg penting semuanya usaha. mana ada menda dtg free2 je kan...