Monday, March 1, 2010

bersyukurlah....

salam uols...

tajuk tu tajuk kelas agama mak malam nih. malam ni zue hantu kuceng nak jadi ostazah jap eyh. siap2 pakai tudung sume, laki2 yang baca jangan pakai suar pendek, ni ceramah agama taw. baru barakahhhh.. tutup orat ye. hahahahaha

okay2 taknak merepek banyak2 nih. straight to the point.

saya seorang vet, laki seorang engineer. keje baru 3 tahun memasing. eyh, joe pat tahun. hehe lupe lak. ape point cakap menda nih?

uols imagine, keje baru 3-4 tahun camnih, agak2 banyak mana lah savingsnye.. hehehe. camno nak gi coti2 obesea lagik nih? hahahaha takde kaitan.

every month, one quarter salary saya memang bagi pada parents. memang diorang tak penah mintak, tapi saya tetap nak bagi. pada saya kan, ni lah caranya nak balas jasa diorang.

uols penah pikir tak, bape banyak mak ayah korang berhabis tuk jadikan korang ni seorang manusia? seorang insan? bukan sikit taw.... now saya dah mula memahami, since i have one already. baru sorang ni pun, punyalah banyak belanjanya. ni baru baby, sok luse dah sekolah?
ha, just imagine ur mom n dad dulu macam mana berkorban tuk korang kan....

pulak tu, cuba korang bayangkan, camne mak ayah kite mengurus kewangan diorang kan? saya respek giler la parents saya. anak 5 orang, tapi semua cukup. semua dapat. alhamdulillah.

saya pulak, tak penah cukup. kakakaka. mentenen (maintenance) tinggi. umah nak bayaw, keta lagik. makan lagik. perabot2 umah lagik. uuuuiiihhhhhh macam2 la. mekap2 sume tuh. henbeg baru lagik sebulan satu. keh keh keh memang melampau2 tahap tak sedar diri nih.

encik gaji, kenapa ko masuk awal tu ari? 8hb feb dah masuk. ni lah style gomen, kasi gaji awal bila ada big celebration. masa tu CNY. gaji masuk awal, abes pun awal. padan muka saya.
seb la joe keje kompeni gsc (half-government) jadi saya takla terjejas sangat. hahahahahaha harap duit hubby sekarang nih support sementara tunggu 25hb nih... uuuuuuuuu lama lagi tuh!!!

apepun, sila bersyukur ye hantu kuceng. belanja berwaspada. tapi weekend ni nak gi IKEA.... camno nak berhemah nih????? mak tolooooooonngggggggg..............

No comments: