Wednesday, March 31, 2010

gemok ke aku?

salam uols..

aku tetiba terasa aku gemok. hahaha. lawak la pulak.

tapi aku memang suka je nak gemok ni, sebab dulu time belajar, aku keding nau.

dulu masa sekolah, aku kayuh basikal. kalau ada angin kuat sikit, kompom aku save energy. sebab angin tolong tolakkan aku ngan basikal tu. wakakaka

mungkin disebabkan aku ni cikeding dulu, aku penah tumbang dua kali dari basikal. dua2 kali pun masa bawak kawan aku si dallies tuh.

first jatuh kat depan kedai buah dekat2 area sekolah aku. malu giler babi sebab ramai budak duk lepak situ. abang meniaga ABC tu pun sah2 la perasan aku tergolek depan tuh. malu siot, seminggu aku tak datang minum ABC kat situ.
second jatuh kat tepi jalan. seb tak kena gelek ngan lori bawak kontena tuh. sama gak, masa tu aku bawak dallies. dan sikit je lagi nak masuk dalam parit besar tepi jalan tu.

ape kes ek asal aku bawak ko, kita tumbang? tak balance la tu kan? hahahaha

tapi kan, sekarang aku rasa kalau aku bawak semula basikal cam dulu, kompom tak jatuh dah cam dulu! aku dah gemok nih.

sebab apa aku rasa aku gemok? sebab last week, aku terpaksa let go 2 jeans levi's bagi pada adik aku ( sayang giler beb! seb yang ada tinggal ni aku memang beli size besar sikit ) seriyes tak muat. masuk betis, lepas. sampai je kat peha hala ke bontot, terus sangkut. adeeehhh. boxer pun takley pakai size M. mesti size L. ape kekdahnya la aku gemok tetiba ni ek?

tah. aku tak tau exact punca aku gemok. tang pipi, takyah cakap. menggelembong macam pelampung. double chin dah bukan double kot, triple nih. pehhhhhhhh hilang cun aku zaman muda2 dulu.

teori kenapa aku gemok:

satu, aku dah beranak. pastu tak jaga makan. padan muka!

dua, aku senang hati sebab ada anak. pastu dapat extra dua lagi 'anak'.

tiga, aku ada laki yang gemok. jadi dia salah satu punca yang mengsaikokan aku untuk jadi gemok. wakakakaka

empat, aku makan pil perancang. one of the side effect is, u become fatter!

lima, doa aku terkabul. alhamdulillah. sebab dulu aku selalu wish aku jadi gemok. tapi taknak la sampai obese, aku taknak jadi budak cikeding je. macam gengge.

body weight during;

school time: 45kg

college time: 48-50kg

U time : 52-55kg

now : 58-59kg. hamik ko!




No comments: