Friday, March 5, 2010

rescue rangers.. action comingggggg

salam uols..

marah saya dah reda. hehe. tadi kemain marah kat FB lagi. dah amik wuduk, duk diam2. lupakan masalah, alhamdulillah saya cerios kembali. lunch tadi keluar ngan joe. semalam kan dah majuk2 mamat tuh, tak ajak dia lunch sama2. ngade taw, biasa die.

bile jumpa dia, aman donia. settle segala masalah. sorga bebeh dapat makan sambil borak2 sama laki sendiri.

malam tadi, seperti yang saya war-warkan tu ari kat FB, saya cakap nak setting balik position sofa umah kitorang kan. setelah diketawa2kan dek joe, (kuang asam, nasib laki sendiri. kalau tak makan botol kicap die. hehe) akhirnya joe setuju ngan cadangan saya.

semua sofa telah ditolak rapat2 ke dinding, untuk memberi space yang cukup besar pada anak yang nak membesar nih. FZ ni sekarang, dia bergolek2 taw2 dah sampai kat meja makan. golek2 tengok ada bawah meja telefon. golek2 lagi kang, sampai pulak kat pintu masuk umah. eyh eyh takleh jadi. penyelesaian masalah harus dilakukan segera.

lapang mata memandang. lapang gak tempat FZ nak bergolek. pasni takyah dah dia langgar2 kaki meja la, kaki kerusi la. sian dia. benjol tak pasal2. hahahaha

gambar takde. takyah la, tukar position je, bukan tukar sofa baru nak tayang2. hiksssss

dah la sebahagian hidup kami, diabeskan dengan melepak kat bawah, tingkat atas umah ni berfungsi waktu malam je, time tido. yang lain sume mengangkang depan tv, depan laptop. makanya aktiviti melapangkan hall wajib dilakukan untuk kesejahteraan bersama.

sakit pinggang, macam nak tercabut urat kentot pun ada malam tadi mengheret sofa ngan meja makan. aduiiiii tobat pasni beli kerosi rotan sudah. sofa ni berat nak mapos, cam angkat anak gajah dah.

pasni nak cadangkan sedikit lagi penambahbaikan pada umah kami. harap2 joe tak gelakkan idea saya. tau la saya ni memang slow sikit bab2 deco umah ni, tapi boley bukak majalah wat?? anjung seri ado, idaman ado, home deco ado..kacang je tuh!

No comments: