Friday, May 7, 2010

mother's day...

salam uols...

korang ibu2 ni sambut ke mother's day? sure ramai selebret kan...

tak sangka, akhirnya aku merasa gak jadi mother ni...

tapi tak sure la nak selebret ke tak. laki aku bukan kaki selebret2 ni.

asal dia rasa nak wat sesuatu like gi vacation or nak bagi present kat aku, tak sempat nye dia tunggu besday ke, aniversary ke hape, die bagi je terus. aku suke style camnih! hehe.

since we both are not a romantic type of people, so memang tak penah wujud istilah selebret2 ni.

cuma kalau besday and anniversary tu for sure la ingatkan tarikhnya. berani la nak lupa, tido luar bilik, pastu sila "puasa" seminggu ye banggggg. hahaha

okay, cite pasal mother's day ni tadi.... aku tak sure ape akan terjadi pada hari ahad ni. one thing for sure is, joe akan arahkan chiepani tuk wish kat mummy rock dia nih "hepi maders dei momy! "..... alalalala tomey ye, geget pipi tu kang!

lagi satu, aku rasa ari2 pun aku selebret mother's day. sebab?

aku selalu dengar, kalau orang tanye kat kaum laki, apa korang akan wat pada isteri korang pada hari ibu?

so ramai akan cakap diorang akan suh bini diorang rest, takyah masak, takyah kemas umah, takyah jaga anak sume... kire bini diorang ley melepek je lah sehari ngangkang tengok tv tanpa gangguan gitu...

but in my situation, kebanyakan task kat umah ni, is done by him. maaf ye, takde niat pun nak show off laki sendiri, tapi tulah kenyataannye and tulah sebabnya, aku rasa ari2 pun adalah mother's day. ( itu hint menunjukkan joe telah bernasib malang kerana mendapat seorang bini pemalas. hua hua hua )

tapi....

sangatlah terharu ye jika en.joe sudi atau tergerak hati untuk mengselebret bini dia ni as tahun pertama bergelar ibu kepada budak kecik nama chiepani nih. abang bawak la sayang gi makan2 ke, soping ke, spa ke... susah2 jerr... wakakaka.

but....

aku rasa non ado kot. sob..sob.. (jap, lap ingus...). but it's okay, aku cume berdoa supaya sifat joe akan kekal begini sehingga akhir hayat. suami yang penyayang, bertanggungjawab dan sangat2 sangat2 bangat2 caring pada isteri dan anak. time kaseeyyyyyyy

tetiba rasa tak sabar nak sambut father' s day la! Eh.

No comments: