Friday, July 16, 2010

sana sini ada cerita pasal durian ...

salam uols..

cite pasal durian ni macam dah basi je kan.. tapi mak tak feduliks, nak cite gak pasal durian ni.

ngeh ngeh ngeh

last 3 weeks, petang pas balik keje, ayahtok chiepani call, suh balik segamat.

ni mesti atok indukan chiepani kan.. atok chiepani ni sangat bizi... asek masak je dia. jadual atok memang full. sana sini orang order dia. cam chef wan dah..oleh itu, demi tidak mahu menghampakan ayahtok, kami sebagai anak dan menantu yang baik lagi mithali (eceh!) berangkut gak balik segamat petang selasa tuh..

seb baik segamat ngan melaka tak jauh, sejam je dah sampai..

sampai2 je, ayahtok ngan tokmak suh kami makan dulu.. ni yang best nih! pucuk dicita, ulam mendatang.hiksss... momi ngan dedi takde tunggu, terus zassssssssssssss.

solosai makan, ayah joe bawak pegi belakang. tadaaaaaa... upenya ayah joe dah siap belikan durian tuk kitorang. bukan sikit, 30 kilo tau!

huih, bestnye. aku ni dah la hantu durian. very the memahami kan ayah mentua I nih. sayang ayah.. (tetibe time ni nak sayang kan...)

the duo. ayah dan anak.

ni yang ayah dah siap tapau, isi dalam tupperware. aku kalau makan durian, kena simpan dalam peti ais satu malam. baru feel nak makan.. gile sedap makan durian sejuk2 nih. korang makan durian camne?

malam tu, penuh boot keta isi durian.. seb la 30 kilo, kalau dibuatnye 3 bakul, haruz sewa lori malam tuh balik melaka.. ^__^

dulu kan, masa aku preknen, mak memang larang makan durian. tapi aku kan degil tak makan saman punye orang, tiap2 minggu aku belasah makan durian.. joe jambul pun layankan je. makin menjadi2 la aku. haha. tapi masa tu dah 7 bulan.. kalau baru2 tu takut gak nak makan.


pic ni takde kaitan ngan cite durian. saje letak. ni pic semalam, pegi JJ Bandaraya Melaka. semalam aku tension gile ngan satu orang voodoh kat opis tu. malas nak cite, kang temperature ni naik balik.

so balik je umah, terus ngadu kat joe jambul, then joe jambul ajak pegi shopping. well, he knows me well... in fact, dia seorang je yang sangat memahami diri ini..thanks so muchhh my joe.. muuuuahhhh...

No comments: