Thursday, July 29, 2010

what a beautiful day....

salam uols..

arini pepagi sampai je kat opis, bos panggil jumpa dia kat bilik.

saspen jer... takut bos nak marah ke hape nih. huhu.. semalam dah la takde kat opis seharian.

tapi rupenya dia suh pegi wat rawatan tuk stray cats.. ada lebey kurang 80++ ekor.

reaksi aku? huh, cam nak melompat! mak suuuukkkkeeeee!!! dah lama tak dikerumuni dengan kucing ramai ramai camni. last masa keje klinik 3 tahun lepas.

aku bawak 2 orang staf tuk tolong pegang kucing kucen ni.

ekceli, stray cats ni orang Majlis amik masa diorang berkeliaran di premis2 jualan masa SUKMA bulan lepas..

alhamdulillah, ada gak yang prihatin kan. dari kucing2 ni terlepas kat orang2 yang dzalimmm. kan? kan? kan?

so tadi, aku wat rawatan basic je dulu. bersihkan mata, bagi vitamin (some of them are emaciated) dan bagi ubat kurap.

nanti dalam sebulan lagi aku nak mandulkan mereka semua. nawaitunya supaya populasi unwanted cats ni berkurangan.

aku suh pengurusan catteries tu tuk jaga kebersihan makanan and tempat tinggal diorang.

and suh diorang bagi makanan yang berkhasiat such as Royal Canin. (my feberet cats food all the time.. ^_^ )

next month aku nak pegi check balik catteries ni. harap2 semua dah sihat and pihak pengurusan boley baiki sistem saliran dan makanan mereka.

nak neuter them plus nak vaccinate and deworm mereka2 nih. hihi. cute la korang sume!

overall sangat enjoy my day this morning. dah lama tak di kelilingi kucing ramai2 camni.

seronok bangat bangat!

tomey kan.. rasa cam nak tarik2 je pipi dia laju2. hihi

3 comments:

sarah kalam said...

nk 1!!!

amm said...

nak 2........nakkkkkkk....

~│CatWoman│~ said...

sarah: come here darl... meh amik..pilih ye... =)

amm: cukup 2? hahaha