Tuesday, August 17, 2010

ada driving license?

salam uols...

okay kengkawan...meh layan tag. dah lama tak pekena tag kan? huhu. ekceli ni cara2 nak ilangkan ngantuk gak sebenarnya. nak pegi cuci muka, aku takut aku tertelan terus air paip tu. al-maklumla, bulan pose ni air paip pun aku nampak cam air 100plus je. ngahahahaha.

tag ni aku terjumpa masa aku wat blogwalking pagi tadi. jom layan...

i) Adakah anda mempunyai lesen memandu?

Ada bah.

ii) Berapa lamakah pengalaman memandu anda?

tambah tolak darab bahagi, ada la dalam 5 tahun kot. tu memandu keta. memandu basikal dah 19 tahun. memandu moto 3 bulan. memandu si suami dalam 3 tahun ... opsss!!!

iii) Pengalaman pahit ketika memandu ?

penah eksiden. tapi tak teruk.. salah sendiri sebab aku keluar simpang.. ada motor datang dari arah bukit, so aku takle bajet kelajuan dia. malam pulak tu. so kena langgar. alhamdulillah takde pape kecederaan berlaku baik fizikal mahupun mental. lepas dari kejadian tu, aku memang sedikit lembap bile nak keluar dari simpang. lantak korang la kalau bertembung ngan aku kat tengah jalan, aku agak kesiputan tatkala nak keluar dari simpang. especially simpang2 yang agak mencabar minda tu.

iv) 3 tabiat ketika memandu ?

- pakai selipar. selipar mesti ada dalam keta. aku akan tanggalkan high-heel sume time drive. bukan ape... kot terbuatnya heel tu tersangkut kat pedal minyak atau kelac, tak ke mati katak aku kat tengah jalan?
- menyanyi. nak ilangkan ngantuk and boring time drive.
- tak suka kena cucuk. kalau ada keta belakang cube nak cucuk, aku akan slowwwwkan keta. kadang2 sengaja tekan2 brek. biar dia gelabah biawak nak brek. padan muke! kalau kat hi-way takpe la, aku paham. ni kat jalan2 biasa nak cucuk2 apehal lak?

v)3 pantang time memandu ?

takde pantang larang la aku nak bawak keta. jalan jer... janji baca doa naik kenderaan ngan ayat qursi.

vi) Pernah terlibat dengan kemalangan ?

penah. dah cite pun kat soalan iii .

vii) Tag ini seterusnya ditujukan kepada semua kawan2 aku yang ada driving license. jawab, jangan tak jawab!

- dallies, eita, amm, nina, zati, sarah, bla bla bla bla.... senang cakap, sume yang ada driving license, boley la jawab tag ni. sekian.

No comments: