Sunday, November 14, 2010

hari rajin saye... ^_*

salam uols...

hari ni diisytiharkan hari rajin memasak kat umah ni. hihi

pagi petang aku berkuntau kat dapur.


pagi tadi & lunch makan nasi lemak ayam berempah. mak first time wat ayam goreng rempah ni. seperti yang ku jangka (cehhh ayat poyo!hik hik) ayam ni sedap.

joe cakap dia nak propose kat maktok, raya tahun depan nak suh aku masak ni as salah satu hidangan raya pertama. yelahhhh sangat...

close-up siket gambo ayam. dah tinggal siket menjelang tengahari tadi... (",)

malam ni pulak kitorang dinner nasi tomato.

tapi nasi nya aku terbuat benyek. ni lah akibat berangan masa memasak... kan dah tertuang air banyak. (eceh, alasan!)

acar tu cam biasa, kontrak tetap abe joe. dia memang aku pajakkan tuk wat acar2 ni sume.


sekian episod makan2 dari dapur cik zue & abe joe ^__^

8 comments:

nina said...

Zue,nk lg sedap ko balut dgn daun pandan.

nina said...
This comment has been removed by the author.
nina said...

oh lupe nk cite,aku pernah buat ayam rempah tu utk 70 org n lebih utk jamu org.....mmg best ayam goreng rempah...nk kaw lg ketuk2 serai peram sekali or balut dgn daun pandan....
suke la ble org cite pasal masak memasak ni

•♥• Momma Miq •♥• said...

sedapnyerrrr.. awat x hantar sket kt klang? huhu

~│IbuCats│~ said...

nina: hehehe....tengkiuk sebab share info... next time aku try cam yg ko wat k =)

~│IbuCats│~ said...

eita: ni 1st time trial.. nanti zue wat lagi, zue pos ke klang key... =)

Dallies said...

nampak sedap aym tuhhh,tepeklah resepi nyahhh...

~│CatWoman│~ said...

dallies: insyaAllah, nanti rajin aku tepek resipinye ek...