Saturday, November 13, 2010

pari2 kaler pepel...

salam uols...


setel dah konsert nursery Comel Ria arini.. lega mak ko haa.

nursery dia ada Graduation Day arini. tapi anak aku belum ley graduate lagik. ABC pun tak pandai baca lagi kan... haha

yang konvo arini sume bebudak umur 6 tahun.. tahniah adik2 sume..tahun depan masuk sekolah jangan melalak lalak nak balik umah, beg terletak kat kelas orang laen pastu ngadu beg kena curik, bawak patung barbie pegi sekolah la... ala, cam acik ko dulu ni la... huhu. kenangan!

kalau citekan pengalaman aku 1st day pegi sekolah dulu, memang takley blah la. gelak sensorang aku beb... aku mana penah masuk pre-school sume segala ni haa.. aku degil nauzubillah dulu. mak nak angkut daftar aku masuk tadika, aku lari keliling umah, nyorok kat pokok jambu. last2 mak aku fedap dah. lantak kena belajar kat umah ngan ayah aku.

hazab rupenya belajar kat umah ni... rotan tak tinggal. alwiz bersama ayah. silap sikit je, zassss... huhu. bapak aku garang giler! seb baek dulu2 takde talian teledera, kalau tak aku repot dah. tapi sekarang ayah aku dah baek, ley geng2 dah... (",)

okay, stop cite pasal zaman sekolah dulu. jauh gile aku menyimpang. sambung balik kesah concert anak aku arini...

anak aku masuk pertandingan pakaian beragam. kategori ni khas tuk budak2 bawah umur 3 tahun... ramai gak masuk, ada dalam 15 orang kalau tak silap.

asal aku pakaikan scarf butterfly ni je, terus dia melaung. adessss.... pelan asal dedi punya idea nak jadikan dia rock n roll punya diva, tapi hampeh.. seksa bebenau aku nak mencarik costume cenggitu. nak dapat jaket kulit, studded bangle, kasut boot sume pun hazab.

time2 tu lah aku rasa nak duk KL. senang, sume nak sume dapat. kan?
last2, tukar tema terus. jadikan fairytale princess sudeyyyy. pastu beli accessories, jadila dia pari2 pepel gitewww.... abes cite. done.

tu dia... eksaited jalan2 pusing satu mall. comey kepak tuh. mak suke!

chiepani punya turn no.2... aku sebelum start dia naik pentas ni, kemain kepochii lagi duk belakang pentas, teman dia. macam2 pesanan penaja aku kasik kat anak aku. hahaha. walaupun pada pintu tu ada tulis "parents are not allowed to go inside the changing room and backstage..."

ada mak ko kesah? mak ko kan momi mithali. haruz bersama anak kasi support. haha. agak2, tension tak teacher2 tu tengok aku kat situ?

bila agak2 nama dia nak kena panggil je, baru aku berlari duk kat kerusi parents. dah dia nampak je aku, terus menjerit nak turun... wakaka. spoillllll.....

masa ni dah abes. huh, lega... dah ley duk diam2 kat belakang layan bebudak lain buat persembahan.

eh eh... tak sabar dia nak balik ye. siap tunggu kat pintu. sabar nak, hadiah belum umum lagi ni... thee thee thee

acara selingan, cabutan bertuah. gile tak sangka, bapak ko punya nama bertuah nyah! ape tak bagi peti ais ke, mesin basuh ke, tibi ke... cikgu kasik jajan je? hehe. time kaseyyyyy cikgu.


antara kanak2 yang wat persembahan. comey2 belako...

ni tarian tayang vontots. ^__^

masa duduk2 melayan chiepani kat keta mainan yang pakai token tuh, sekali terdengar pengumuman...

" tempat ke-3 jatuh kepada... fara........."

bang! anak kita dapat!!!

keh keh keh. tergezut aku masa tuh. kontrol cun naik atas pentas. ceh ceh ceh...

dan tu la gambarnye... dedi sekarang ni momi perasan suka nau snap pic pandangan belakang. apekah?

tempat pertama, budak laki2 dapat. dia pakai ala2 koboi. smart budak tu. encem!

dah, abes stori arini... tahun depan bertanding lagi. pikir tema tuk tahun depan lak pasni...



No comments: