Tuesday, December 7, 2010

gambar lagik ye yong..


salam uols...

cabaran hari ke-seben...


A PICTURE OF SOMEONE/SOMETHING THAT HAS THE BIGGEST IMPACT ON YOU



tapi aku tukar siket cabaran ni eyh.. dia nak "a picture" tapi aku letak "pictures" ek...

soalan2 sebelum ni sumenya mintak SEKEPING/SATU je.. busan ahh mak. mak kan suke bercakap (read: membebel) so tak puas la letak satu/sekeping je kan.. kalau ikut kan "a" tu means SATU jelah kan... bukan tak paham kehendak soalan, tapi saje nak buat extra.. hehehe...

here goes... orang yang paling2 memberi kesan terbesar dalam idup aku first adalah MY ONE AND ONLY MOM...

mak adalah orang yang bertanggungjawab melahirkan, membesarkan, dan menjadikan siapa aku pada hari ini. jasa mak takkan mampu aku balas walau jasad bercerai dari tubuh sekali pun..

enuff. tak boley describe banyak2 pasal pengorbanan mak kat sini, airmata akan tumpah dengan mudah sekali... T_T

second is my beloved hubby ---> a person that I married for already 3 years 1 month ago.. and loving each other for almost 10 years.. Mr. Mohd. Johari...

dia buat biggest impact in my life sebab telah tukar title "anak dara" aku kepada "bini orang"... ngeh ngeh ngeh... memain ko ye zue! betul pe.. abes, sapelaie yang mampu nak tukar title yang I pertahankan selama 25 tahun tu melainkan abe joe nih... ^__^

Dia juga adalah the best partner in my life. sangat2 menghormati dia sebagai suami & seorang sahabat baik... (ececece jiwang sudeyyy)



then... my siblings.. aku ada sorang akak, sorang abang. but im more close to my two younger/youngest sisters.

bawah aku Ct and bongsu Fiqah. jarak umur kami jauh2 adik beradik (sume antara 4-6 tahun.. pandai tul mak merancang kan.. mbak tips siket mak! hik hik hik)

im willing to sacrifice anything for both of them.. taktau camne nak describe ape impak diorang bagi pada aku, tapi aku rasa aku jadi seorang kakak yang sangat penyayang versi cengeh (bahasa perak) kot pada diorang...

everyday weols tak penah miss tuk ber'sms' antara adik beradik.. dengan akak, abang, and adik2. kalau ngan mak/ayah, paling2 pun selang 2 ari mak/ayah yang call tanya khabar sume..



pic was taken on 2008

see, sama kan cara kitorang pandang kamera... hehehe. adik badik la katakan... ^__^


jadi kesimpulan cabaran hari ni, biggest impact yang diorang beri pada aku adalah...

" menjadi seorang insan yang amat2 menghargai keluarga... "



sekian terima kasih. ('<,*)



p/s : btw, ok gak jawab cabaran 30 hari ni.. at least takyah aku susah2 nak pikir ape nak tulis kat blog.. tak kesahla kalau orang tak baca pun, janji blog hapdet... satu kepuasan for me... thee thee thee

No comments: